fredag 20 januari 2012

Jorråsåatte :-)Tur som en tok!!!


Vilket flyt jag har!!!
Igår var jag lite snabbt in på Myrornas och scannade snabbt igenom
butikens hyllor som vanligt.
Silver,mässing,koppar,glasföremål,porslin,virkat och trädgårdsböcker.
Jag trodde inte mina ögon då jag fick se den!!!


Sträckte mig efter den som i trans...
Ulla Molin sa jag för mig själv...
Leva men trädgård...sa jag sen.
Så kom lyckoruset och jag tjöt till :-)
Det kan inte vara sant men det var det!!!
Jag vände ivrigt på boken den var helt felfri...
hade köpt den i vilket skick som helst.
Den finns inte att få tag på längre.
Brukar söka efter den med jämna mellanrum på nätet
med förhoppningen att finna en begagnad.
Men har inte hittat nån...
Och så plötsligt händer det!

Det är en faksimilutgåva och det betyder :


Faksimil
Är en precis avbildning i press av image och/eller text.
Ordet kommer av latinets``fac simile``,som betyder ``likadan``.
Faksimilutgåva är en bok eller tidning som nytryckts med ett utseende som
precis efterliknar originalutgåvan.

Men det gör ingenting alls!
Jag är så nöjd :-)
Jag vet en som budade hem en på TRADERA för en nätt liten summa :-)
Visserligen ingen faksimilutgåva .

Det här är den dyraste bok jag någonsin köpt på Myrornas nämligen 125 kr.
Det ni :-)

När jag sen kommer hem så kollar jag runt lite på bloggar.
Det har ju varit en del utlottningar...
Tittar in till  Slottsträdgårdsmästaren's   blogg och ser man på!
Jag har vunnit 2 st.biljetter till Trädgårdsmässan i Kista!

Jag säger då det :-)
Undrar om det inte är läge att köpa en lott?!
Plötsligt händer det!
Ja så säger dom ju i reklamen.

TACK för att du tittade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

17 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Där gjorde du ett kap, grattis! Trägen vinner... etc.

Kram

Hjärtruds Stuga sa...

Vilket fynd du gjorde och så vinna biljetter med. Stort grattis till dej.
Ha en fin helg.

Kram Karin

trädgårdsdrömmar sa...

Så roligt .Grattis.Ibland ska man ha lite tur.Är du värd tycker jag.Kram.

Eva-Lotta Persson sa...

Härligt! Stort grattis till dig ♥ Kram Lotta :)

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Wow! Dubbeltur :-) Grattis :-)

Ha det gott!
/Annika

Helens trädgård sa...

Vilket fynd du har gjort med boken!
Grattis till både den och vinsten.

Ha en härlig fredag!

Kia sa...

Köp en lott, du verkar ha flyt nu!

Visst kan man bli nyfiken och en kompis till mig ringde igår efter läst på bloggen och undra vad som var i görningen. : ) Men jag sa inget utan det kommer fram när det är dax för det. Så ni får vara lite nyfikna ett tag till.

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Katarinas trädgård sa...

Grattis! Som du vet gillar jag den skarpt och den hör ju nästan till i en trädgårdsnörds biblioteket! Speciellt om man , som jag, är så förtjust i hennes stil. Kanske blir det besök i hennes trädgård på Acchlejornas skånska resa?!
Trevlig fredagskväll!
Kram
Katarina

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !

Köpte Du en lott, vann Du på den? Tur var väl boken.


Trevlig helg !


Kram

Hélena sa...

Men grattis, så fantastiskt. Nu vet jag vad min mamma, som älskar att gå på loppis, ska leta efter.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Odlarlust sa...

Grattis till nytillskottet i bokhyllan!
Tack för rostipset. Jag har letat upp "dina" sorter på nätet och de ser jättefina ut. Kanske kan/vill du avvara ett rotskott vad det lider?
:-)

Ha det fint!
Anna

Anonym sa...

Wow, vilket fynd! Jag blir faktiskt rätt avundsjuk, ska erkännas... ;) Ett tips till er som inte läst den- kolla på bibblan, där finns det fortfarande ex att få tag på. Kanske är det den här helgen du ska köpa trisslott också? :) Kram Hanna

Lisa sa...

Grattis !!! Det är min första bibel, den första trädgårdsbok jag köpte, och den är HELIG :-) STOR inspiration fick jag, och får, av den. Yes, du ska nog köpa en lott, fniss. Ha en fin helg
Lisa/Lisas trädgård

Anonym sa...

Åhhhh! Betydligt billigare än min.... Grattis!
/Lena

Anonym sa...

Ulla Molins bog er den fineste havebog jeg kender, jeg læste den for første gang for mange år siden. Det er den bog der har inspireret mig til min haveinteresse. Jeg henter den på biblioteket når jeg længes efter Ulla Molins syn på have. Jeg bor i nærheden af Helsingør, så jeg har taget turen over Sundet for at besøge Ulla Molins have i Høganæs,den er stadig fin.
Mange hilsner
Ingrid Uldum

UlricaO sa...

Grattis, vilket fynd! Jag är totalt avundsjuk, jag är väl inte ensam om att också vilja ha den. Jag tycker definitivt att du ska köpa en trisslott, du är ju helt inne på "plötsligt händer det". Trevlig läsning önskar Ulrica

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Tur som en tokig! Och vilket kap!
Det betyder alltså att vi ses i Kista..? ;)
Kram igen!