lördag 24 september 2011

Full rulle och ett paket!



Det kom ett paket härom dagen!
Det var från
 som lagt märke till att jag samlar på aurikler.
Hon tyckte nog att jag behövde fler och det har hon rätt i ;-)
Ni kan ju se själva till höger i bloggen...det är lite dåligt ;-)
Jag fick 4 stycken!



Dom är planterade och det blir spännande till våren
och se när de blommar för det var några olika sorter.
TACK än en gång snälla du!


Idag har det varit full aktivitet på oss här hemma.
Efter den långa morgonpromenaden med Sigge
så har vi varit ute mest hela dagen.
De jättestora doftpelargonerna har fått kommit in
på glasverandan.
Jag passade på att klippa ner dom dels för att dom ska få plats bättre.
Men oxå för att de ändå gulnar när de kommer in.


Rosorna i kruka fick oxå komma in när vi ändå var i farten.
De hade ju klarat frostnätter bra men
det blir så stor skillnad på ute och inne temperaturen
för dom om jag hade väntat så nu är det oxå gjort.
De är fulla i knopp!

Trätunnorna är tömda ,sambon målade metallringarna
som tappat sin svarta färg
samt spikade fasst en del träringar som lossnat på dom.

Dagbädden är intagen så nu är det slut med att sova ute för det här året.
Växthuset är tömt på tomatplantor.

Ja det har varit full fart idag jag känner mig nöjd.
Hoppas ni alla haft en skön dag i solen oavsett vad ni gjort!

TACK för att du tittade in en sväng till mig idag!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

Original
undefined

11 kommentarer:

Acchleja-Carro sa...

Haha, jag har länge tänkt att just du kunde behöva lite fler aurikler! :D
Vi har också hunnit dona lite idag. Skönt!
Kram Carro

Anonym sa...

Härligt att se hur alla varit i farten idag, vilken ljuvlig trädgårdsdag vi haft! Kram Hanna

Mia sa...

Det är frågan om du inte måste få en hylla till nu då, det ser ju ut att vara fullt på väggen. Så kul med paket på posten :)

Sallys hus sa...

Mm det tycker jag att du ska..;)
vad snällt att du fick sånna där som du behövde fler av..;) vad de nu hette...det lät som typ alver eller älvor eller nåt skogsväsen...
hihi..kram o hej!
Katarina

Susie på Stjärnarve... sa...

Härligt när folk är uppmärksamma på vad man samlar på!
Själv fick jag för några år sen några skott av porlsinsblomma av någon som trodde jag samlade på dom - trots att jag alltså inte gör det - och nu är det en otroligt stor planta som stått ute hela sommaren. Väl inflyttad till badrummet så bara fortsätter den att blomma och är jättefin. Har dock inte en aning om vem jag fick den av.. Som jag brukar säga, minnet är jättebra men kort.....

Puumuli sa...

Så fin överraskning du fick! Oj, jag är avis på din energi; jag har suttit vid datorn och jobbat hela dagen, väldigt tråkigt ska jag säga...

Ha en fin söndag!

Kram
Sari från Puumuli

Berit sa...

Kul att du gillade paketet!!!Alltid roligt att glädja någon annan växtnörd. Kan nog gräva mer till våren till de som nästan inga aurikler har...du:) just nu så är det inte läge att var i mina rabatter som är totalt vattenfyllda av allt regnande
Ha det gott!!

Tant Otteskrufv sa...

Ensemblen växer minsann! Du får bygga ut scenen så småningom antar jag. Hos oss står två aurikler i en plantering och gör inte mycket väsen av sig. Mår de kanske bättre i kruka?Och du, tack för råden om kamelian. Hon har än så länge bara förlorat två knoppar...

Tina sa...

Det låter som du är i fas med vad som ska göras inför höst/vinter. Det är så skönt att få undan jobb som väntar..
Gulligt med paketet du fick!

kram

Anonym sa...

Så skönt att få undan och lite städat inför hösten.... så får det bli här idag efter sonens fotbollsmatch! Och vilket trevlig paket du fick, något att se fram emot nästa vår hur de ser ut!

Ha det bra!
Åsa

Kia sa...

Kul med paket!! Sånt gillar man. : )
Ni verkar ha fått en hel del gjort. Kan inte säga det samma men det gör inget.
Ha en skön söndag.

Kram Kia