fredag 29 juli 2011

Poolfika tårtan!!!


Så var det äntligen dags för den efterlängtade Acchleja träffen.
Denna gång var det Catrins tur.
Poolfika var temat och vi var ju spända på framför allt tårtan.


Och se här bara!!!
Jag tolkar den som ett svart hav med en ö med palmer.
Båtar som ligger och guppar runt om kring.
Ni ser väl ananas båten med parasollet näe förlåt seglet i.
Och hasselnötsbåten med masten i!!!!

Det var inte Catrin själv som bakat utan dottern.
Jag ger skapelsen 10 badbollar!!!




Vädret var lagom varmt.
Solen sken.
Segelduken uppe och vattnet skönt!
Joddå vi badade allihopa även mini Acchlejorna som var med idag.








Hittade en present till dagens värdinna.
Den skylten får tala för sig själv fniss

Många fler fina bilder tog jag idag men de kommer en annan gång.
Catrin är som sagt väldigt duktig på att arrangera växter i vaser,krukor osv.

Tack för att du tittade in idag!
Lämna gärna en hälsning det gör mig glad :-)
KRAM
från
mig!

11 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Pooltårtan fixade dottern galant. Vilken vacker skapelse och visst associerar man till en ö...en söderhavs ö och ett böljande hav.
Poolbadet ser riktigt inbjudande ut det med.
Ha en bra dag
Kram Susanne

Tina sa...

Tjoho, så kul ni måste ha haft det!
Snyggt hon gjort med trä lådan o zinken..
Paraplydrink, det ska jag också ta mig en ikväll, solen o värmen är ju helt underbar idag!

kram!

Cajsas Faster sa...

Vilken fantasi ni har med era tårtor. Festen verkar ha varit jättekul!
Må så gott. Kram

Helén sa...

Oj, vilken smarrig tårta, den skulle jag gärna provsmakat en bit av. Underbart när det är uppehåll så man kan bada:)//Helen

Giga sa...

Az mi ślinka pociekła jak zobaczyłam to wspaniałe ciastko. Pozdrawiam

Mia sa...

Ser jättehärligt ut med tårta och poolbad!
Hos oss spöregnar det idag...tömde precis ut 40 mm ur regnmätaren...pust!!
kram från mig

Kia sa...

Gillar skylten!! Fin tårta och god antar jag.

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Unknown sa...

Suck, just nu önskar jag såååå att jag vore en acchleja...;)
Sommarkram!

Jutis sa...

Både tårta och pool lockar!

Lotta sa...

Ha ha, vilken läcker pooltårta och skylten var ju klockren!
Kram

Britt sa...

Kul med poolträff och vilken tårta//Britt