onsdag 27 juli 2011

Ett par skönheter som inte klättrar själv.



En gammal rot hemsläpad från skogen får agera stöd för en clematis.
En okänd sort...


Den svingar sig lite hit och dit.
Det blir bäst om den får bestämma själv.
Naturligt och fint.


Kantnepetan  blommar vidare...
Från tidig vår till sen höst.
Jag klippte ner den helt efter midsommar.
Den kommer igen med full kraft.
Till vänster i bild Clematis 'Aljonushka'

Den högra bilden visar en närbild.
 Otroligt tacksam blommar vecka efter vecka.
Jag har den mot husväggen där jag fäster den mot ett armeringsnät.
Den klättrar inte själv och blir inte så hög ca. 1 1/2 meter ca. hos mig.

Vilket väder vi har!Härligt men jag har då svårt att få saker gjorda...
Men framåt kvällen blir det ju drägligare förståss.

Kul att du tittade in hos mig idag!
Skriv gärna en kommentar det blir jag så glad för :-)
KRAM
från
mig!




9 kommentarer:

Tina sa...

Nu är det härligt!
Målar o grejar, ja fikar då menar jag..
Roten var riktigt snillrikt, passar så bra in där.

kram på dig i solen!

Helén sa...

Det är sååå snyggt med en rotbit sådär, men min gubbe tycker att jag är galen när jag säger att jag vill släpa hem en rot. Haha...ska banne mig göra det när jag är själv nångång...får väl ta en lagom en, som jag kan bära själv:)//Helen

Lena/isklockan sa...

Vad charmigt med en trädrot till dina klättrande växter. Söta klematisar.

Kram

Jessica och Malte sa...

Snyggt med trädroten, och en jättefin clematism. Hur pass sprider sig kantnepetan egentligen?

Kram!
Jessica

Lövkojan sa...

Himmel så skönt och höra att det är fler än jag som släpar hem stora och små saker från naturen!
Supersnygg kontrast med roten och den sirliga clematisen.

Japp, det är siesta helst mitt på dagen och nu på kvällen orkar man en sväng till :)

Ha det fint,kram Marie-Louise

Rosor och Pioner sa...

Den roten blev ett fint stöd till buskklematisen och vilken fin färg på den.
Kram susanne

Jutis sa...

Så söt där den svingar sig, den lilla okända clematisen, i ett underbart klätterstöd!

Hildas Hem & Trädgård sa...

Fina bilder som alltid! Frodigt och härligt.

Vi ses imorgon!!!
Kramar

Anna Vattenkanna sa...

Klematis som får växa lite som den vill är så fint. Speciellt om den får växa som den vill vid en sån urtjusig rot!!!

Kram Anna Vattenkanna