torsdag 30 juni 2011

Rosor med doft sniff sniff


Många härliga rosor som blommar nu hos mig!


Rosa Gallica
'Violacea'
Provinsros
Blommar juni-juli
(ganska rättvis bild färgmässigt)


Buskros
'Golden Wings'
Blommar från midsommar till hösten.


Rosa Gallica
'Officinalis'
Apotekarros
Blomning juni-juli


Buskros
'Dupontii'
juni-juli


Lavendeln 'Hidcote blue' i kvällsljus.
Dessa plantor hade jag i mina blomlådor förra året.
Planterade dom på senhösten och alla klarade vintern!

Ikväll ska jag träffa tjejerna i Trädgårdsföreningen Acchleja!
Det är Lena som bjudit in oss på 'Grodfika' :-)
Vi brukar träffas lite då  och då  när det är nån speciell växt blommar
 eller som nu för att titta på grodan!
Mer om det imorn!

Roligt att du tittade in en sväng till mig!
Du får så gärna skriva en liten hälsning det vet du :-)
KRAM
från
mig!

11 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Många fina rosor som blommar.
Önskar dig en trevlig kväll med trädgårdsföreningen.
Kram Susanne

Roser og Patina sa...

Nyydelige roser Helena!! Kos deg i kveld sammen med Acchleja jentene:)) Klem Ellen.

Anonym sa...

Dupontii gillade jag verkligen - sååå snygg! Det är så kul att titta in här för du uppdaterar verkligen din blogg ofta och med fina bilder ;-)

Ha det gott!
Åsa

Tina sa...

Ahh, det här doftade ljuvligt!
Kunde föreställa mig alltihopa...

Stor kram o trevlig helg, redan nu..

Anonym sa...

En hälsning o kram till dig Helena. Har inte läst din blogg på nån vecka nu, så jag har precis uppdaterat mig. Du är så himla duktig:)))) Hoppas vi ses snart! Kram // fru Andersson

Jutis sa...

Vad fina och friska dina rosor ser ut! Håller med om att de doftar ljuvligt genom skärmen!!

Katarinas trädgård sa...

Rosornas doft blir viktigare och viktigare för mig, för det första man gör när man ser en ros är ju att stoppa näsan i den! Nu önskar vi oss doftdator!
Kram
Katarina

Signe sa...

Hvor er det nogle skønne roser, du har i din have - kan næsten dufte dem :-)

Inger Marie sa...

Nydelige roser alle sammen!
Ha en trivlig kveld med jentene,Helena:)

Mia sa...

Grodfika? låter ju spännade....vill man ju höra mera om vad det innebär!
Ha en trevlig kväll
Mia

Mette`s hus og hjem sa...

Så mange nydelige roser, spesielt den under her var bare helt vakker :)

Ønsker deg en fin morgendag
Klem Mette :))