söndag 26 juni 2011

Långlaten,påskloskan o midsommar zzzzz


Det var en riktig slappardag igår.


Förmiddagen tillbringade jag i trädgården
 klippte överblommat i lite lagom slött tempo.




Rosenknoppspelargonen 'Apple Blossom' och 'Augusta'


Sigge tog ändå priset i slöhet igår.
Straxt före 11.00 gick han ut slog en drill på min fina rosbuske 'Celestial'
Sen gick han in och la sig i vår säng igen...
Ca.11.50 vaknade han till gick och satte sig på trappen och kisade mot solen och gäspade!
Husse och matte gick upp 07.45 då husse skulle jobba...
Jag säger då det en väldigt speciell hund :-)

TACK för att du tittade in en sväng till mig idag.
Lämna gärna en hälsning då blir jag så glad!
KRAM
från
mig!

13 kommentarer:

Tina sa...

Aha, är det därför det växer så bra i trädgården!
Sigges dagliga rundor kanske bidrar...
En sån slappardag det var igår, kände mig seg som kola. Både i huvud och i kropp.
Vad gör det, allt står ju kvar och väntar på att bli gjort ändå!

Ha en bra o skön dag! kramen

Anonym sa...

Man ska inte fara illa, varken människor eller djur ;-) Vi tog det också mycket lugnt igår och jag nöjde mig med att göra som du i trädgården igår, klippa utblommat. Här är det äntligen soligt så idag blir det trädgård för hela slanten!

Ha en skön söndag!
Åsa

Tant Otteskrufv sa...

Hälsa Sigge att idag är det min latardag. Nu ska systemet riktigt tas ner till semestertempo.Ligg lågt och ha det bra!

Cajsas Faster sa...

Jag tog det också lugnt igår, men det regnade en hel del här, så jag lyssnade på CD-bok och slappade...
Skönt!
Tryffeltårtan var supergod:)
Kram

Lena/isklockan sa...

Det är skönt med lata dagar ....det är väldigt slött här med. Härligt det ser i ut i sängen ...

Kram

Puumuli sa...

Visst är det skönt att vissa av oss kan ta vara på lediga sommardagar... Fin bild på en slö hund!

Kram
Sari från Puumuli

Katarinas trädgård sa...

Så skönt med slapperi! Jag har legat och läst i solstolen hela dan så jag funderade på att göra ett inlägg om utsikten från solstolen... Men till slut masade jag mig upp och tog lite bilder på andra ställen också. Men endera dan kommer nog inlägget om utsikten från solstolen...
Kram
Katarina

Lövkojan sa...

Han är nog förnuftig den hunden som kan ta det lugnt, själv är man i övazonen fortfarande :)

Vilken härlig midsommar ni verkat haft, häftigt med en tradition som håller så länge!

Japp, potatisen var otroligt god, barnen vill hellre ha det än pasta, det säger en del :)

Ha en bra start på veckan, kram Marie-Louise

Kristina Bonander sa...

Åh, låter så härligt! Själv hade jag ett uppdämt behov (har inte varit här i Bergslagen på 3 veckor) att sätta spaden i jorden. Hade hela bilen full med plantor och vi har haft ganska svårt att sitta still. Men trädgårdsarbete kan vara ganska avkopplande. Man sover gott efter en heldag i trädgården.
Hälsningar
Kristina

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Härligt med slappardagar! Jag har gjort både och idag. Grävt om en rabatt och slappat i solen. :)
Ha en fortsatt finfin kväll!
Kramar, Anna-Karin

Fröken Fräken sa...

Ja se hundar, de kan verkligen konsten att slappna av! Fast min lånehund skuttar gärna upp tidigt om mornarna i sängen för att få upp mig. För att sedan kunna lägga sig där själv i ensam majestät!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Låter som ett härligt hundliv.....dom kan mysa till det våra kära små liv.
Här har vi arbetat på medan Alvin har hängt mig i trasorna. När jag är på G hela tiden följer han med och jag håller på att bli tokig.....ok han är valp fortfarnade och har lite svåt att koppla av...

Kram Anna

Roser og Patina sa...

Så søt Sigge er! Kan tenke meg han har et veldig godt liv hos dere:) Så mange fine potter og pelargoer du har:) Trivelig uterom:) Klem Ellen.