onsdag 4 maj 2011

Typiskt aprilväder!Men vänta lite nu...är det inte maj?!


Gick upp 05.30 i går morse och möttes av detta!!!

Det snöar...

All denna skira fina grönska och så faller det ett lätt snöfall
och täcker  trädgården.

Kan mycke väl tänkas att jag sa nån mindre trevlig ramsa tyst  för mig själv.

Det var ju kallt och frostvarning hade utfärdats.
Jag hade varit ute och täckt en del krukor.
Kändes bra!
Tills jag ve o fasa kommer på att jag missat 4 st.fuschior argh...
Så dags att komma på det till frukosten.

Tog ett varv och rekade när jag kom hem.
Bar in en del krukor i växthuset igen.
Puh så var det gjort...
Skönt!
Eller näh måste ut igen ett par bonsai liknade fuschior står kvar ute...
Kan det vara så att jag har lite mycke krukor att hålla rätt på?!
Det kan jag väl aldrig tro :-)

Ha  en bra dag alla ni som tittar in till mig idag!
Det är så roligt att läsa vad ni skriver.
KRAM
från
mig!



                       Uppdatering för att visa Åsa som undrar om Bergenian .

Som du ser Åsa så är inte alla blad så här!
Men kanten brukar bli rosa sen röd!
Blir lite nyfiken på var du bor?!

15 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Ja, det blev nästan en liten chock när man kikade ut. Men som tur var försvann det fort.Och den sköna värmen försvann också....Hoppas det inte dröjer tills den är tillbaka,

Kram

trädgårdsdrömmar sa...

Ja du var nog inte ensam om att läsa några väl valda ramsor när man såg det vita eländet som kom dalande.Som tur är så har tempen inte gått under noll någon av de här kalla nätterna.Men har täckt en del krukor ändå för säker kan man inte vara.

Godastunder-tokigaidéer sa...

Nä fy så tråkigt med snö, här i Skåne är det inte mycket bättre för det fryser ute om nätterna och jag bär också krukor in och ut ur växthuset.....blä

Kram Anna

Tina sa...

Som Cajsas Faster Marie, uttryckte det igår..'snöflingor stora som dasslock'! Fy bubblan..
Men till helgen ska det bli varmt o skönt igen, har jag hört.

Kramar

LindaLunda sa...

Maj maj måne.. jag kan lura dig ända till Skåne... SKITVÄDER!!!
- 3 inatt och igår snöade det , haglade och regnade vartannat!

Marina sa...

Ingen snö här men frost har vi haft och får väl kanske i natt igen är jag rädd. Hy!

Kram!

Anonym sa...

Kraftigt hagel fick vi - usch!! Hoppas på bättre väder i helgen.

Måste fråga om du vet vilken sorts Bergenia du har? Den var så himla frodig och fin i bild två och dessutom var det fin färg på blommorna ;-) Har funderat på att skaffa den men vill inte ha en sort som blir röd på vintern, har du något bra tips?

Ha det gott!
Åsa

Helena sa...

Åh jag har ingen aning om vilken Bergenia jag har.Den fanns här i en slänt när vi flyttade hit sen har jag förökat den under åren!På hösten blir den lite röd i kanterna men inte hela bladet.På vintern ligger den platt mot marken men hämtar sig snabbt på våren.Jag lägger in en höstbild så kan du se.
KRAM från Helena!

Katarinas trädgård sa...

Usch och fy och blä, här har varit minusgrader tre nätter i rad! Näää, så ska det inte vara!!! Jag har ju burit ut allt, men för varje dag som går bär jag in mer och mer igen, men då är det ju så dags! Jaja, förhoppningsvis klarar sig det mesta, men jag håller på att frysa ihjäl när jag cyklar på morgonen, barfota i sandaler, dubbelbrrr!
Hoppas vi slipper snö och minus!
Kram
Katarina
PS Jag glömde skriva att det ser sååå fint ut hos dig, i förra inlägget också, härligt! DS

Bea sa...

Trist med snö när det redan hunnit våras!
Hoppas det inte gjorde ngn skada!
Må gott! /Bea

Lena/isklockan sa...

Hej igen.

Du undrade över namnet isis. Nej, jag kallas inte för det . Det är nog lite från min dotter Isabells namn som jag fått det ifrån och ändrat om det lite. Tror hon kallade sig för isis på nåt dator spel när hon var mindre . Jag kallade och kallar henne fortfarande för isis ibland. Så jag tyckte det passade min blogg när jag startade den .

Kram

Helen sa...

ja, usch och fy vad kallt det är... nu vill vi alla ha värmen tillbaka.
Snö!!!!! nej, nu får det vara nog!
Ha ne!

Annelie sa...

Nej men fy!!!
Jag hörde rykten via facebook, och här kom beviset.
Snö i maj är helt oacceptabelt!

Kram

Frøken Solhat sa...

Ja vejret er noget forunderligt noget.......men vinden skulle dreje til week-enden igen så mon ikke det snart er ovre med det lunefulde :0)

Smukke Blodurt.....jeg er helt forelsket.....købte nogle i week-enden på plantemarked.....desværre er de afblomstret så jeg ved faktisk ikke om de er enkle eller dobbelt - kun at de skulle være hvide :0)

Knus Dorthe

Linda sa...

Huff da, det er så man føler med de små plantene når været gjør slik... Jeg haåper alt har gått bra og at varmen kommer fort tilbake:)