onsdag 11 maj 2011

Acchleja utflykt till LÖTA

 
Igår var vi bjudna hem till Petra
 Hildas Hem & Trädgård
vår nyaste medlem i
Trädgårdsföreningen Acchleja
 Det var annorlunda att se hennes hem o trädgård IRL
Det var om möjligt ännu finare än på bild!
Här står vi och  'brainstormar' kring en framtida plantering.
(bilden är Petra's)
Efter kaffet och den goda ananas pajen åkte vi ut till Löta
Där var det kvälls öppet för STA medlemmar och 20% rabatt.

Rosor i massor ser ni här!


Tänk att vi bor så nära denna plantskola!


De har ett bra sortimet.
Rosor och clematis sortimentet är är deras specialité
Men de har de mesta!




Catrin och Lena funderar kring några utvalda blåregns plantor.

Solen är på väg ner...
och vilka är kvar till sist?!

Jag fastnade för denna svavelgula Magnolia suck...



Mina inköp blev endast 2 st.perenner.
Alchemilla alpina Fjällkåpa och
Viola sororia Fjärilsviol 'Rubra'

TACK för ännu en härlig utflykt kära Acchlejor!

Kul att du tittade in en sväng hos mig idag!
Jag blir GLAD om du skriver en kommentar.
KRAM
från
mig!


5 kommentarer:

MyGarden sa...

Ni ser ut att ha det jättemysigt på era utflykter. Det verkar himla trevligt att ha en sån liten trädgårdsförening. Hur kom ni igång med den?

Norr om Köpenhamn sa...

Wow, vilken plantskola...där hade jag gärna satt min fot mer än en gång ;o) Du kan tro att det kliar i fingrarna nu när jag sitter här med tre presentkort på plantskolor i Skåne. Jag MÅSTE över sundet så fort som möjligt ;o) Tänkte dra med mig min mamma på en heldagsutflykt :o)

Natti-kram
Ulrika

Tina sa...

Köpte du inte Magnolian?! Den var ju hur vacker som helst..ja ja du har så mycket fint redan ändå.
Jag tänkte ta mig till Partihallarna med syrran snart, har lite ofyllda krukor som behöver fyllas med blomsterfägring.

Tack o hej från mig! Kram

Mia sa...

Vilket planteparadis. Där kan man säkert trava runt i evigheter, gott att bara ta med 2 plantor hem. Det blommar fint hos dig. Speglar var smart, jag har hängt upp CD skivor när bären kommer för att hålla fåglarna borta, räknar med att du slipper dom med dessa.
Ha det fint :)

Lotta sa...

Vilken plantskola!! Och vilken magnolia!! Din lilla fjärilsviol var jättesöt. Jag är imponerad över att du lyckades begränsa dig till två plantor på ett sånt ställe.
Kram