torsdag 14 april 2011

Pressmeddelande!

En ny sorts Euphorbia har spontant uppkommit i Helena's trädgård i Eskilstuna.
Helena säger själv:
Jag kom hem efter jobbet och gick som vanligt en runda i trädgården .
Fick då se denna vackra tegelstänks färgade Euphorbia!
Spontant uppkommen under dagen.
I morse var den som vanligt och se här...
Helena visar ivrigt!
Är den inte fin?!Slut citat.
..........

Fick ett kuvär med posten igår!
Malva/blomsterlönn sticklingar från en annan bloggare nämligen Lisa.
Jag fick se denna söta rosa som hon visade i sin blogg.
Vi bestämde oss för att byta med varann.
 Jag har en vit
 och det ser man inte så ofta i handeln.


Trots att de varit på väg sedan i Måndags var de hur fräscha som helst!

Hon hade lagt i ett par blommor oxå.
Tack för det!
Titta gärna in hos Lisa hon har mycke på gång jag lovar se själva!

                                                       Lisas trädgårdsblogg

Under kvällen kom ett par barn från området förbi och frågade om jag var intresserad av att köpa sten?!
Med olika budskap som de skrivit på.
Nåja priset var ju lagom så jag slog till på denna för 2 kr.
Jag säger då det vad ungar kan vara kreativa!

TACK för att du tittat in till mig idag!
Skriv gärna en kommentar det gör mig glad!
KRAMAR
från
mig!

10 kommentarer:

Tina sa...

Så snällt att dela med sig, den rosa Malvan är så läcker i färgen!
Stenarna var gulliga, barn är så uppfinningsrika..

Önskar dig en bra dag och massor av sol!!

Lövkojan sa...

Verkligen fin! Vilka kreativa barn :).

Har en grej till dig på min blogg :).

Ha en bra kväll, kram Marie-Louise

Tant Otteskrufv sa...

Roligare att köpa sten än majblommor! Men priset var ju löjligt lågt för ett så vacker och arbetat föremål. I min värld är rosa malvor lika ovanliga som vita. De jag sått har oftast blivit tegelröda eller orangea. Vackra är de hur som helst.

Fröken Fräken sa...

Ojoj, ser jag ett nyhetsscoop här? Pågår det växtlangning?!!! :-D Företagsamma ungar det finns nu för tiden, lyckas ge sig ut på en helt ny marknad dessutom.

Kia sa...

Det var något nytt. Kanske ska säga det till M att de ska börja sälja stenar för att få ihop till klasskassan. : )

Kram Kia

Katarinas trädgård sa...

Ja, ganska snygg var den euphorbian! Men tror du tegelstensfärgen varar? Jag har hört att den kan vara lite opålitlig!
Snygg malva och drifitga barn!
Kram
Katarina

Lotta sa...

Den där tegelstenseuphorbian är ju en kioskvältare! Se till att få ut den i handeln innan upphovsmännen visar något vinstintresse. Kanske kan stenbarnen hjälpa till, de verkar vara drivna säljare.
Kram

Helena sa...

Så länge det inte regnar på den kan jag tjäna STORA pengar fniss

Lisa sa...

Åhå, en Euphorbia spontanea ? Riktigt snygg, skynda att ta patent innan nån snor den :-)
Ser ju bra ut med skickeriet, å så kul nästa vecka !
Lisa/Lisas trädgård

Roser og Patina sa...

Den Euphorbia var alldeles nydelig!! Det finnes mange fine malva sorter,en blomstervillig plante:)
Ha det godt. Klem Ellen.