söndag 24 april 2011

Aurikelteatern....


Auriklerna har fått komma ut i friska luften.
Lite slitna efter vinterförvaringen men de brukar hämta sig snabbt!
Här har de tagit plats i Aurikelteatern.
Som ni ser finns det plats för fler!

En del hade fått rotlöss och de slängdes när de planterades om .
Eftersom jag förra året sköljde av rötterna
diskade krukorna och planterade om.
Och de var ändå kvar i vissa .
Men jag har massor  under en gammal doftschersmin.
Så de ska krukas tänkte jag!
Använder vanlig krukväxtjord.
Blommorna är söta!

Mängder av färger finns det.

Och doftar sött som gullvivor ungefär.

Efter lunch pausen
ska jag fortsätta beskära rosorna.
Sambon ska bygga en ny rosbåge.
Men först en paus i solen med en trädgårdstidning!

Vilken underbar dag!
Tack för att du tittade in en stund till mig.
Du får gärna skriva en kommentar det uppskattar jag!
KRAM
från
mig!

10 kommentarer:

Cilla sa...

Vilekn bra idé! Verkligen snyggt att fylle en vägg med blomkrukor!

Ha en mysig påskdag!

Cilla♥

Tina sa...

Tänkte just på att de liknar vivor, snyggt med lådorna på väggen. Tack för tipset, jag ska in o kolla universums finaste växthus nu. Jag kanske får spader och inte vill ha mitt längre då..

Största kramen till dig

Lena/isklockan sa...

Vad fint med auriklar i krukor. Jag har direkt i rabatten men blir lite sugen att ha i krukor också nu när jag ser dina. Kram

Marina sa...

De är så fina!
Rotlöss, usch vilka hemskingar. Måtte de inte komma till mina aurikler.

Kram!

Cajsas Faster sa...

Rosbågen vill jag gärna se... vill också ha en!

Ha en fortsatt trevlig kväll. Kram

Tant Otteskrufv sa...

Så fina de är, auriklerna! Kan de stå i krukor hela tiden eller sätter du ner dem i marken sedan?

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Den är bara för fin din teater!!! Jag älskaaaaaar blommande teatrar, speciellt med auriklier.... Nån gång ska jag också skaffa en ;-))) Under tiden får jag inspireras av din superfina!!!

Kram
Charlotte

Helena sa...

Imorn kommer en uppdaterad bild på teatern.Har krukat en del idag.Rosbågen är klar!Får visa den oxå.
Jag har dom i kruka hela tiden.På vintern står de svalt på verandan.
Hej så länge!

Linda sa...

For en herlig vegg det blir:) Aurikler har jeg ingen av, kanskje jeg må skaffe meg noen?:) Ønsker deg en flott dag i morgen også:) Klem

Helens trädgård sa...

Snyggt!
Auriklerna är underbara vårväxter som sprider glädje till betraktaren.