torsdag 10 mars 2011

Trädgårdsmässan i Kista så var den...

Nyss hemkommen från Trädgårdsmässan i Kista!
En lite mindre mässa än den i Älvsjö.
Pärlhyacint tårta!

Jag hittade just inte så mycke idag.
Lite vår och påskkänsla.

En stickling bara!!!
Fuschian ''Whiteknights Pearl''
Den har som vanligt inte klarat vintern
Många vårpigga arrangemang fanns det.

En kruka med klosterliljor fick följa med hem
 det ångrade jag förra året så det var bara att slå till!

Årets trender ja säg det?
Färger kändes som det ska vara i år.
Både växter och annat men är det inte alltid så på våren...
Väldigt lite växter tyckte jag.
Hoppas på mer i Älvsjö om 2 veckor.


Träffade inga bloggare ....
såg inte till nån heller...
Kom lite sent till bloggcafeét...

Men Hannu träffade jag iaf!!!
Var ju tvungen att gå fram och presentera mig förståss.
Han är ju ändå min ''Trädgårdsguru'' :-)

Mer om mässan i morn!
TACK till Acchlejorna för en trevlig dag!
Det gör vi om...
snart Älvsjömässan :-)

Ha en trevlig kväll det önskar jag er!
Själv är jag trött men nöjd!
Tack för att du tittade in!
Skriv gärna en kommentar
det gör mig så GLAD!!!


15 kommentarer:

Unknown sa...

Jo, visst var det en trevlig mässa:)
Såg Hannu laga mat, men var inte fram och smakade, men luktade gott gjorde det.
Såg några bloggare men inte alls så många som jag hade trott, men jättetrevligt var det i alla fall. (Och några godbitar fick jag med hem, bla klosterliljan)
Nu är det bara att se fram emot nästa mässa.
Ha det bra!
Camilla

Ord & Känsla sa...

Funderar om det då är värt att åka upp till Kista? Visade de några uterum?
Tack för tipsen hur jag ska göra med mina sticklingar:)

Kram Helena

Lövkojan sa...

Vilka härliga bilder! Längtar dit nu, jag ska dit på lördag och det ska bli så kul. Känns lite som att våren börjar på allvar när man äntligen fått gå på en trädgårdsmässa :).

Ha en bra kväll,Marie-Louise

Hildas Hem & Trädgård sa...

Tack för idag!!
Jag tycker att vi har haft en bra dag och jag känner mig nöjd med mina inköp. Får väl lov att vara det eftersom jag inte ska med på nästa mässa....:0(

Kram

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej!
Ja det var inte mycket nya trender alls. Skönt tycker jag. Men färgen grön var stor tyckte jag!

Synd att vi inte såg till varandra!
kram H.

Cathrine sa...

Det så flott ut! Så heldig du er som får gå på hagemesse! Det kunne jeg tenkt meg også! Ha en fin kveld:) Cathrine

Frøken Solhat sa...

Ahhhhh Helena..... øjet trænger til det grønne :0) Syntes det vrimler med havemesser i Sverige - det må være skønt :0)

Knus Dorthe

Kristina Bonander sa...

Hej Helena. Var där på eftermiddagen men hittade inte några andra bloggare! Hade varit jättekul att träffa dig!
Det var skönt att gå runt och strosa, inte så mycket folk. Det var mycket lime, riktigt så där vår-spirande-grönt. Och ätbart, förståss. Köpte lite böcker, annars inget. Men fy vilket väder när man kom ut! Knappast vår alls.
Hälsningar
Kristina

Cajsas Faster sa...

Vilken kul utflykt! Även om förväntningarna är höga och man vill få en riktig aha-upplevelse så kanske det är lite kul att komma iväg.

Har inte bestämt mig om jag ska åka på söndag. Tänker att det kanske är utplockat och slutsålt...

PS! Kul med dialekter...;)

Kram Marie

Helens trädgård sa...

Hej Helena!
Du fick trots allt massa fina bilder som vi fick se. Tack för det!
Pärlhyacinttårtan var ju så läcker :=)
Natti, natti! Dröm ljuva drömmar!

Lotta sa...

Fina bilder fick du i alla fall! ...och en klosterlilja och liten pratstund med Sarenström är ju inte fy skam.
kram

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Helena, tack för kommentaren. Förutom Malmömassan förra helgen ska jag inte till nån annan ;O(. Du frågade om min vinterträdgård.
Den är isolerad och vinterbonad, direkt tillbyggt på baksidan av huset, det bästa jag någonsin skaffade. Högt i tak och 12 månader användbar, på sommaren matrum i det gröna, vintern förvaring av alla medelhavsväxter, minirosor, mina änglatrumpeter, mm.
Jag ska göra ett inlägg om just vinterträdgården, flera undrar ju.
Ha en underbar helg, Petra B.

Tina sa...

Fick allt ett par idéer om vårdukning nu..(ska ha en liten fest på lördag.) Klosterliljor låter fint, blev det inte fler sorter?

Må så himla gott i helgen! Kram kram

Susie på Stjärnarve... sa...

Tycker det låter på alla som om mässan inte var så där jättekul, men man kanske är bortskämd!?
Jag bodde ju precis mitt emot Älvsjömässan i Örby tidigare, så där har man ju varit så man är le på det och likaså när trädgårdsmässan var i Sollentuna. Då var jag där varje år med Bonsaisällskapet som ställde ut - så den hann jag med att tröttna på också.
Sen har jag varit på en i England i Stoke-on-Trent och det var en otrolig upplevelse. Till min stora förvåning egentligen har jag dock aldrig varit på Chelsea Flower Show. Så man har ju lite att se fram mot..... :-) :-) :-)

Norr om Köpenhamn sa...

Finfina arrangemang! Det kändes väldigt vårigt och man längtar plötligt ännu mer efter att få göra lite fint i trädgården.
Trevligt att få träffa Hannu. Jag måste bara upp o besöka hans trädgård nu när jag faktiskt inte bor så långt ifrån :o) Kanske en trevlig sommarutflykt!

Ha en riktigt härlig helg kära du!
Kram Ulrika