måndag 19 februari 2024

Tid för Kamelia


namnlös Camelia


Nu är det Camelia tider 🌸


Den röda med lite vita strimmor är vacker tycker jag. 


Flera vita har jag.
Denna heter ´Swan Lake´


Denna har inget namn.


Många knoppar på G
´Swan Lake´


Denna heter 'Reboreda'


Väntar ut denna skönhet nu finns det verkligen 
en extra anledning att kika in på glasverandan var dag.
Hoppas på att den rosa ska få behålla knopparna & slå ut 🌸

Lite om skötseln:
+10 grader håller verandan.
Jag vattnar med kalkfritt vatten.
De gillar inte att torka ut särskilt inte när de står i knopp.
Vattnar på fat så de säkert får vatten för oftast är det bara ytlagret som får annars. 
Det står så ljust som möjligt men ej direkt solljus.
De är placerade på bord vid fönstren ej på fönsterbrädan.


KRAM från mig!

2 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Alldeles underbara, önskar att jag hade gröna fingrar.
Ha det gott /Kram Marika

Gabriel garden sa...

Belle camellie! È davvero un bel motivo per guardare ogni giorno le nuove fioriture :D

Buona primavera!