torsdag 13 april 2023

Bokstöd i smide


Påskens auktionsfynd!


Ett bokstöd i smide.


Så fint får stå här intill de fina vaserna oxå de inköpta på auktion.
En av alla trädgårdsböcker får pryda den.


Åh känner mig så nöjd så!
Mammas tennskål till höger med trollhassel i den har jag länge suktat efter.
 Du får vänta säger den ömma modern till jag lägger näsan i vädret...
Men så en dag så sa hon att du kan lika gärna få den nu. 
Så glad jag vart då kan ni tro 😍


Älskar gamla ting det har jag alltid gjort.
Spegeln har jag fått av farmor den hör till ett sminkbord 
som jag alltid beundrade som liten.
Jag fick bordet, spegeln & stolen som hör till.
Stolen står i hallen & det gamla sminkbordet har för tillfället ingen plats i huset. 
Men jag har haft det i sovrummet en gång i tiden.


Änglar 👐


Hittade inget på auktionen i Eskilstuna denna vecka som föll mig i smaken.
Men håller utkik så kul att buda på nätauktioner! 


KRAM från mig!

2 kommentarer:

Carina sa...

Vilket härligt stilleben du skapat där på byrån. Och grattis till fina köp. Men jag börjar genast sukta efter tennskålen, vilken pjäs! Så vacker. Så ett stort grattis till den.

Kram, Carina

Maribel sa...

Hej Helena!
Det syns att du har ett öga för fynd. Riktigt snyggt.
Kram Marika