tisdag 14 september 2021

Ibland asså WOW!


Det händer ibland att det blir precis så som jag tänkt mig.
Inte ofta men lite då & då.


Förra året satte jag en benved till höger i denna plantering
 för att få höstfärg som kunde matcha
 den rosablommande Ánna Belle´ i förfallets höstfärger som jag älskar.
Jagade sen efter en blodormrot som skulle bli läcker ihop med höstfärgerna på benveden.
Men det var höst & inga blodormrot fanns någonstans.
När jag nu i våras besökte Vargaslätten då hittade jag en som skulle kunna passa.


Bistorta Amplexicaulis ´Blackfield´ Blodpilört 

Se själva en match made in heaven!
Jag älskart 😍

KRAM från mig! 

3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Visst är det en härlig match.
Kram / Marika

Carina sa...

En himla snygg matchning! Jag höll i en häromdan men kanske inte säga varför jag ställde tillbaka den... ..den var dessutom på rea. Kanske dags för ett läkarbesök :)

Kram, Carina

HWIT BLOGG sa...

Oj! Sååå snyggt! Som du skriver - match made in heaven!!
Kram från ett grått Öland & Titti