tisdag 20 juli 2021

Semester det är bra grejer!


Semester är bra grejer! 
Man kan beta av saker lite i taget.
Man kan emellanåt gå & sätta sig & liksom kallglo...
Man kan värka fram lösningar på sånt som stört en..
Och vips när man minst anar det så slår inspirationen till! 
Som här längs med huset har jag varit jättenöjd med kantnepeta.
Så fint med den blåtonen & humlor & bin är som tokiga i dem 🐝

Men mindre nöjd med att de vart så himla höga!
Lägger sig ner när det regnar & orkar inte ta upp sig igen
De behöver stöd det är fult iaf. här där det är samma sort hela vägen😏
Åh vad jag stört mig  flera år & testat olika stöd utan att bli nöjd..


Så vad gör jag?
Jo gräver upp dem allihopa.
Det ser tomt ut men en lättnad infinner sig inge mer liggande ruffs 😝

`Han den ende´ser sin chans att få använda den superfina jorden från komposterna.
Han gräver bort gammal jord & fyller på ny.


Beställer nya en sort som ska bli endast 25-35 cm de gamla vart 70 cm. 
Plantorna kommer snabbt beställer hemleverans & de är finfina.
Odla kommer de ifrån.


Sådärja de nya av sorten ´Kit Kat´ är på plats.
Jag känner mig löjligt nöjd 😄

Nu ska jag knyta macrame pynt jag kan inte det men tänker jag bara gört 😎
Semester det är bra grejer det!

KRAM från mig!

3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Du kan vara nöjd, finns väl inget så tråkigt som när växterna ligger ner.
Lycka till med makramén.
Trevlig semester!
Kram, Marika

HWIT BLOGG sa...

Kallglo låter som en väldigt bra syssla när man är ledig :) Den utövar jag ofta nu förtiden....
Värmen fortsätter och snart måste det komma ett litet regn, min trädgård mår inte bra alls!
Mysig onsdag till dig!
Kram Titti

Carina sa...

Det tänker jag inte säga emot :) Semestern var extra behövd i år. Och det är så skönt att kunna fokusera på det jag startar utan att avbryta för nåt annat.

Hoppas nepetan håller sig på plats nu :)

Kram, Carina