onsdag 14 april 2021

Renoverat ett hus idag


Det var ett par år sedan jag köpte nattbon till fåglarna. 
Hittade dem på trädgårdsmässan.
Men det har inte varit lätt att hitta fler.
Det är de runda jag vill ha 
Tråkigt nog men väntat håller de inte så många år.


Men nu hittade jag & köpte alla 5 som fanns kvar.
Supersnabb leverans dessutom tror jag hade paketet dagen efter faktist ✌
Nu har jag sett att det kommit hem fler -> Fågelbo i gräs



Såhär ser de gamla ut på typ 3 :e året.
En renovering behövs.


Det fixar jag lätt jag kan allt typ 😆
Några blad från bergenia & lite snören så var det klart! 

Det är så roligt med nattbona för jag har flera gånger 
sett fåglar flyga ut ur dem så de går hem hos pippina.

De är därinne även under dagtid.
Det har flera gånger hänt att jag blivit skrämd då jag gått förbi & en fågel flugit ut 😅

KRAM från mig! 

4 kommentarer:

Cat sa...

Men så himla söta, aldrig sett förut. Menar du att småfåglarna har dem som tillfälliga övernattningsplatser?
Ha de gott, Catarina

Lillianna på Pinktownroses sa...

Vilka coola! Vad roligt att du oxå sett att de blivit besökta!

Trädgårdshälsningar
Lillianna

www.pinktownroses.wordpress.com

Maribel sa...

Hej Helena!
Vilka söta bon, och reparationen blev snygg.
Ha det gott /Kram Marika

HWIT BLOGG sa...

Jamen så fina! En stor "vill-ha" varning på de där...kul att de är välbesökta också :)
KRAM från Titti