måndag 12 april 2021

Det är så olika det dära...


Igår var det soligt & allmänt härligt!
Vårkänslan infann sig i alla fall hos oss. 



Jag planterade mina beställda dahlior som nu står inne på glasverandan.


Satte ut mina penseer som köptes under påsken.
De har stått i växthuset & växt på sig.
Fåglarna var snabbt framme & rev upp mossan allt är som vanligt alltså 😆


Julrosorna var så fina i solen 🌸


Idag däremot är det en annan dag...


Snön ligger kall över hela trädgården...

''Han den ende' hade fyllt alla trätunnor & zinkbaljor med hästskit & egen kompostjord.
De som sen ska fyllas med fördrivna dahlior.
Zinkbaljorna vid växthuset ska sen planteras med tomater & gurka.

Det känns då avlägset nu med snön...



Julrosorna de som stod så glatt & solade sig igår till dem säger bara
KÄMPA 👊


Jag hade även börjat gräva upp aurikler & krukat dem.
Hmm idag fortsatte jag även om det var lite svårt att krafsa fram dem under snön...
Lite kallt om man säger så 😏


Men de är fulla i blom det känns ju ändå lite hoppfullt eller hur?! 


Här står de jag ändå lyckats krafsa fram & krukat  😅
Aurikler är tuffa & klarar detta!
 Men de frösådda som står inne på glasverandan.
 De får allt vänta med att komma ut då det kan bli minus några nätter nu.

KRAM från mig!

3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Man kan förvänta sig vilket väder som helst i april. Var inte beredd på den senaste snön, men nu är den borta igen. Får gå ut och se till mina krokus, tror inte de orkar överleva fler snöoväder. De såg lite tilltufsade ut redan efter förra snöovädret.
Hoppas på värme nu/Ha det gott !
Kram Marika

HWIT BLOGG sa...

Fy inte mer snö nu! Men kyligt och blåsigt här på ön också...frost på nätterna. Var är våren?????
Bra att du påminde mig om dahliaknölarna! Det får bli veckans projekt :)
Kram från Titti

Cat sa...

Hos oss stannade i alla fall inte snös, och vi fick inte heller några mängder.
Men vad underbart med en aurikelteater, har jag alltid önskat mig sen jag såg programmen om de Victorianska trädgårdarna för sisådär 20 år sedan.
Klok av förra året får mina dahlior vänta till helgen, jag har ju lyckan att kunna driva dem i växthuset.
Ha de gott, Catarina