tisdag 20 oktober 2020

I grevens tid för nu har vi haft vår första frostnatt -3 grader...


Häromdagen var det en solig lite kall men härlig dag.
Det varnades för frost inom några dagar & det var hög tid att ta in fuchsiorna.
Brukar göra det så sent som möjligt
 men medans det ändå är rätt drägligt att vara utomhus utan vantar.


De är alltid så fina när det är dags 🌸

´Countess of Aberdeen´

Så är det varje år de är sena att komma igång.
De är som bäst på sensommaren & långt in på hösten.


Asså hur fin 😍
´Whiteknights Pearl´ en av mina absoluta favoriter det har den alltid varit.
Mina fuchsior är ungefär 15 år gamla. 


Det är bara att klippa ✂ & repa av alla blad 🍃 lite brutalt men nu ska de vila.
Förvarar dem svalt inne på glasverandan på golvet.
De får väldigt sällan vatten.
Bara nån skvätt ibland så de ej torkar ur.


Jag lägger några blommor i vattenbalja ute de håller flera dagar.


Det blir många fina buketter inne som endast står högst 2-3 dagar.
Men hur fina är inte de buketterna WOW älskart 😍👌

KRAM från mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för alla fantastiska inlägg o foton! 🙏😊🌻🍂

Maribel sa...

Nu får de små ballerinorna lite vila. Så vackra.
Ha det gott /Marika

Isas Trädgård sa...

Imponerande fuchsior - så vackra !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Anonym sa...

Härligt! Vackra sorter som du har. Mina blev kvar ute men ser hyfsade ut. Nu tror jag det håller sig varmt ett tag så de blir kvar ute ett tag till.

Kram, Carina