fredag 26 juni 2020

Aurikelträsket utökas


 När man är en trädgårdstok med aurikelbegär ja då har man att göra 😅


Inte nog med de jag har...

Auricula ´Cafe au Lait`
Och det är många det....



Så sådde jag nya tidigt i våras.
De tar väldigt lång tid på sig att bli så pass stora att det går att handskas med dem.


Men nu var de så stora att jag kunde plantera dem i lerkrukor.


Finfina plantor 🌸


Några stycken bara fniss det tog sin tid innan jag var klar!
Sååå frågan är nu är det rimligt att jag beställt ett antal aurikler från Frankrike 😂

KRAM från mig & trevlig helg!


4 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Klart du ska ha fler :) Känner igen det där...
Kram från Titti

Villrose sa...

Festlig Aurikkel-konkurranse :) De er jo svært menneskelige.
Nå har du jo fått et helt teater - og da må man jo ha enda flere?

Riktig god helg!

Carina sa...

Ååå det låter bara så härligt och skönt, glatt att ge sig hän... Inget trist - jag har redan så många :) Det gillar jag!!

Jag gillar aurikler men är inte bra på att sköta dem. Lerkrukor - hur ofta behöver du vattna då? Vattning är min väldigt stora akilleshäl...

Kram, Carina

Ätliga trädgården sa...

Absolut rimligt! Man ska omge sig med härliga ting!
Allt gott
/Anette