måndag 4 maj 2020

Den naturliga lunden


I den naturliga lunden har jag nu börjat få till det som som jag tänkt.
Snödroppar, Crocus, förgätmigej, gullvivor, nunneört & en massa annat.
Kungsängsliljor i massor!
Ja det börjar det bli efter att ha planterat ut såna jag haft inne om våren år efter år.
Jag har köpt en del på hösten oxå.
Så har de säkert frösått sig med. 
Här på bilden har en fått en annan färg 🌸


I den naturliga lunden matar vi fåglar året runt. 
Här kommer det förbli en naturlig del i trädgården.
Jag tycker mycket om det inslaget.
Mitt motto är ´vilt men tuktat´ med det kommer jag undan med mycket i trädgården.
Jag kan helt enkelt bara säga : det ska vara så 😇


Här är fågelbadet som jag håller rent genom att diska det med lavendelsåpa 💜


Vid foten av badet växer ett bestånd vita kungsängsliljor.
 Man skulle kunna tro att det är planerat allt för att ´någon´ nån gång 
ska kunna ta en vacker bild.
Vad tror ni? 
KRAM från mig! 

1 kommentar:

Susie på Stjärnarve... sa...

Det är klart att du planerat - och det blev väldans vackra bilder - men allt i en trädgård, vild eller tuktad, blir inte precis som man tänkt sig! En del blir bättre, en del blir sämre - det vet jag av egen erfarenhet..... *fniss*
Men det spelar oftast inte så stor roll, trädgårdar i alla stilar, av alla modeller är oftast vackra. Det är väl kanske bara dom som är lämnade helt för vind och våg som bara på några år kan förfalla till oigenkännlighet. Men...även dom har sina stunder! Vi har en här i närheten som inte en enda gång under dom 17 år vi bott här har skötts om, inte huset heller vilket betyder att det nu är helt fallfärdigt. Men när krokusen blommar så är trädgården helt magisk. Den är totalt fylld, precis överallt, av ljust lila blommor och då är den fantastiskt underbar i ett par veckor.....och jag tror att din "vilda trädgård" är, eller kommer bli, det också!!
KRAM/Susie