måndag 27 april 2020

Pelargonen ´Augusta´




För andra gången i vår har jag nu planterat om mina fina pelargoner ´Augusta´ 🌸


De har växt ur krukan även om de gillar att ha det trångt så tippade de lätt.
Så jag planterade upp dem en krukstorlek. 
Det är kallt i dag & inget vidare väder att vara ute i...


Det är så fint ute med alla rosablommiga körsbär men även inne är det fint.


Tycker mycket om pelargoner som har ett ´öga´ om man så säger.


Just nu är det ju så tacksamt att kunna plocka in blommor från trädgården.
Jag tog in gullvivor, kungsängslilja & en orange tulpan 😍
Utanför det lilla köksfönstret har syren börjat slå ut 
det bidrar till den vårliga känslan i fönstret.
Så härligt med kvällssolen eller hur? 

KRAM från mig! 

6 kommentarer:

Anonym sa...


Vilka fina pelargoner! Så fint i fönstret. Jag gillar färgen och kanonfint att det är ögon på dem.

Många häsningar
Anna- Karin

Susie på Stjärnarve... sa...

Jag gillar också pelargoner med ögon och idag kom min gubbe hem med två stycken han hade köpt på ICA. Dom hade specialerbjudande på stjärnöga och pelargoner, 2 st för 45:- så jag hade skrivit upp Stjärnöga på hans handlingslapp. (Det är han som har bacillskräck och är enormt petig, så han får åka och handla i dessa tider.)
Men han förstod inte att det var en speciell växt, utan trodde att det var pelargoner med öga!? *fniss* Så nu har jag två starkt rosa med mörkt öga i växthuset. Blev faktiskt riktigt bra.....
TREVLIG HELG/Susie

Ätliga trädgården sa...

Mysigt och hemtrevligt med pelargoner! Fick ohyra på några av mina under vinterförvaringen i år. Så trist.
Trevlig helg
/Anette

HWIT BLOGG sa...

Vilka vackra pelargoner, det namnet ska jag lägga på minnet..
Regnet strilar ner här på ön och det är verkligen välbehövligt :)
Kram från Titti

Lena i Wales sa...

Så fina dina pelargonior är!
Jag har mina ute i trädgården nu och väntar på att de ska blomma riktigt fint.
Trevlig söndag!

Carina sa...

Så fin pelargonen var - jag älskar ögat i mörkare rosa. Och de i fönstren på en klassisk veranda med pinnsoffa - så fint.

Kram, Carina