torsdag 19 mars 2020

Crocusspaning med Dirren



Efter morgonens sköna långa promenad med Dirren
som bjöd på citron & nässelfjärilar med bofinken som sjöng.
Så var vi hemma i trädgården igen.
Jag tog några varv för att se vad som kommit upp i planteringarna.
Det var en hel del crocus som öppnat sig mot solen.
Jag plockade en julros för att njuta av inne 😍
Dirren är ju såklart nyfiken eftersom jag sniffade på blomman så ska ju han göra det 😝


Crocus ´Robus Giant´ som är nästan självlysande i motljus.


Helt vanliga crocus de allra första jag planterade i trädgården en sån blandad påse.
Trogna kommer de upp varje vår år efter år.


Crocus ´Swanenburg Bronze´ med dess bruna strimmor


Snöcrocus roseus så små & söta sträcker sig ivrigt mot solen.
Här är vi känns det som om de hojtar glatt. 
Idag känns det som vår & imorgon är det vårdagjämning  🌱

KRAM från mig!

3 kommentarer:

Ätliga trädgården sa...

Nämen, underbar bild på Dirren! Krokusen är som rena vårinjektionen efter denna ovanligt tråkiga vinter och så fjärilar till på köpet! Inga här än så länge men bina vaknade i förrgår och de gillar också krokus.
Allt gott
/Anette

Maribel sa...

Hej Helena!
Ljuvliga vårbilder av vackra crocus. Härliga Dirren njuter också av det vackra.
Ha en trevlig helg /Marika

HWIT BLOGG sa...

Söta Dirren! Härligt inlägg från dig...
Lördagskram från Titti