lördag 13 april 2019

Man ser bara det man vill se...om ens det

Alltså....hur många gånger har man inte sett saker på ett fotografi 
som man inte alls sett i verkligheten???
Nån som känner igen sig?

Tex. man tar en bild på en fantastisk blomma & så när man kollar på bilden i datan ja då sitter det värsta maskrosen bredvid 🌼

Eller som när jag tog en bild i pergolan & sen när jag kollade på bilden i datan ja då har jag droppat vatten på hela trägolvet & det ser inte klokt ut på bild...

Eller när jag tog ett foto på min stora magnolia 🌸som är så vacker i blom att jag bara dånar.... i datan ja då ser jag den fula plastslangen som ligger på gräset framför.

Eller som när en cafemöbel med nått fint arrangemang på bordet & runt omkring ett vackert stilleben med vattenkanna
 & korgar med gräs & annat dösnyggt skulle förevigas.
Det kommer bli värsta snygga omslagsbilden till min Facebook tänker jag när bilden knäpps 👌.... i datan ser jag att det ligger en skrikrosa hundleksak under bordet....🐕

Eller när som rosen i kruka ute förevigades då den blommade som aldrig förr & sen väl inne på datan ja då sitter det 3 tvärgula blad mitt i allt det vackra .....🍂

Ja listan kan göras lång vääldigt lång! 


Idag hände det sig så igen....jag var inne på glasverandan & förevigade den så fina auriklen med alla dess blommor 😍


Vafalls vad är det jag ser i datan?!
Den är fullkomligt nerlusad!!!
Blommorna har bladlöss!
Nä nu jäklar ska här bekämpas löss 😡
Måste nog skaffa glasögon rätt snart har inte sett dem trots att jag kollar på dem varje dag ser dem inte nu heller fast jag vet att de finns där 😳

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!


2 kommentarer:

Veronica sa...

Men på riktigt! Jag måste vara asgammal för jag ser inte en endaste liten lus på datorn heller!!

Jag ser bara en otroligt vacker aurikel!
Är det verkligen löss där? Vart?

Kram

Rost och rädisor sa...

Jodå, känner igen både bladlöss och slang. Tack och lov för såpvatten och photoshop!
Allt gott
/Anette