söndag 14 april 2019

Fasters bästa hjälpreda

Idag var äldsta brorsdottern hemma hos oss för att ´hänga´ som hon sa. 
Jag vill gärna att brorsbarnen ´hänger´med mig i trädgården 
en stund innan vi är inne.
Det var inte supervarmt idag men en stunds pyssel ute i vårsolen
 & lunchen smakar extra gott sen. 
Det tycker ´faster´ iaf.😎


Passade på att få hjälp med lavendelhäcken. 
För första gången sen jag fick den
 ja jag fick en kasse fullvuxna plantor av en vän för många år sedan 
så har jag bestämt att den ska klippas & förnyas rejält.
 Den hade blivit alltför yvig & den låg ner bitvis. 
Ett perfekt jobb för fasters bästa trädgårdsarbetare 😛
Tjoff med sekatören bara så var det snart gjort!


Dirren gjorde sitt bästa för att hamna i centrum.
Han la till slut sin leksak i korgen med den avklippta lavendeln.


När han ingen uppmärksamhet fick försökte han ta grejen själv
 men tydligen luktade det för starkt fniss 


Lavendel är tydligen inte hans favorit doft ha ha så rolig han är 😍


Vi klädde ett björkris med gamla bruna fjädrar på framsidan & här vid ´Crazy Corner´så vill jag ju ha just färger så den färgade ullen från förra året fick pryda ett högt ris i en gammal brandspruta. 
Får se om fåglarna låter bli ullen förra året norpade de men nu har jag satt upp ofärgad ull i en buske bredvid som de kan bygga bo med. 
Kanske de vill ha det lite färgglatt de med vi får se 😃

Efter en galet god Carbonara ´hängde´vi i soffan 
pratade, fikade & spelade ´finns i sjön´ med ´han den ende´.
En skön söndag vart det 😍

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!


Inga kommentarer: