lördag 1 december 2018

Redo för advent

Imorse åkte vi ut till Sundbyholms slott där ´Bonde söker fru' spelas in på sommaren.
Där gick vi i boksskogen så härligt med lövskog. 
Så mjukt att gå där nu när alla löv fallit 🍂
Dirren var busig som vanligt 🐕
Så fint han matchar löven eller hur?!


När vi sen kom hem lagade vi en god middag med egna tomater & spetspaprika till.
Har en hel del kvar inne på den svala glasverandan där de ligger & mognar. 
Sen tog det vi lugnt resten av dagen.
Hela huset städade vi igår så skönt när det är gjort! 


Adventsljusstaken är redo inför morgondagen.


Men se där har inte undulaten ´Herr Grön´rymt 😜
 Jag låtsas inte om att jag sett honom 😎


Kryddburkar som jag ärvt från mormor 💞 pryder den 
på auktion fyndade hyllan som vi målat. 
Den var brun innan.


Linnegardiner till jul passar bra tycker jag. Helt ärligt har jag dem uppe jämt året runt 😇 Passar alltid enligt mig 😍


Dessa söta möss köpte jag på Slottsboden i Strömsholm för ett tag sedan. Så gulliga kunde inte låta bli 😊


Förresten har året första fröbeställning kommit. Eller nästa års egentligen såklart. Har väl aldrig beställt så tidigt tror jag. 
Men har planer på riktigt tidig sådd av tomater nästa säsong.
 Får se hur tidigt jag vågar mig på. 
Det är 2 sorters solrosor till ´Crazy Corner´ & 
 zinnia som vanligt samma sort varje år ´Qeen Lime Red´🌸
Tomat Principe Borghese´ som vi ska vinterförvara & ´Sungold´ som ska vara den sötaste sorten.

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

2 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Så fint du har det - pch visst passar gardinerna året om!
TREVLIG ADVENT/Susie

Carina sa...

Såg kryddburkarna i en av de första bilderna och tänkte wow! Och tack för påminnelsen - Principe har jag inte haft några säsonger men vill så igen. Den lär ju vara en vintertomat. Fröerna här är än så länge bara perenner, träd och buskar.

Ha det gott! Carina