tisdag 11 december 2018

Ljusterapi


Jag kan inte beskriva riktigt hur värdefullt det är
 för mig med min glasveranda 😍
Som idag....inget dagsljus överhuvudtaget.
Dirren & jag var i skogen på förmiddagen. 
Så ut kommer jag.
Har inte speciellt svårt att ta mig för saker.
Läste ut en bok efter lunchen.
Städa lite & plocka med saker som blivit liggandes.
 Men känner att jag håller på att gå i idé nästan de här mörka dagarna..


Ja det är de mörka dagarna utan det där riktiga dagsljuset.
Det är då glasverandan är extra värdefull.
Jag bara går in dit ,vattnar & plockar med växterna
 så får jag som ljusterapi på köpet.


Det växer så det knakar där inne. 
Eftersom vi för första gången har tomatsticklingar så är växtbelysningen på varje dag om inte solen skiner för då blir det alldeles för varmt därinne.
Annars brukar jag vänta med att sätta igång belysningen tills jag sått de första fröna.


Tomaterna på sticklingarna mognar så sakteliga men väl värt att vänta på 🍅
En svart sort på G räknar med egenodlade, obesprutade på Julaftons morgon till frukostmackan det vore ju kanoners & vilken lyx sen 😍 
TACK för att du kikade in.KRAM från mig!


1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Toppen med jultomat!
Förstår att du är glad för din veranda. Den ser ut att rymma mängder av växter. Det är nåt jag verkligen saknar och det finns ingen plats att klämma in nån på heller.
Kram
/Anette