söndag 16 december 2018

3 Advent,nästan 3 timmar & närmare 13 tusen steg...

Idag gick vi en ofrivillig långpromenad på förmiddagen 😅
Vi åkte till en en skogskyrkogård i närområdet. 
Jag hade länge velat gå där då jag sett så fina stigar i rätt så öppen tallskog.
Så idag vart det av. 
Det var bara det att vi gick vilse rätt så rejält....
Följde entusiastiskt fina stigar som ledde till fler stigar & fin skog med olika karaktär.
Vi var smått lyriska över vår ´nya´skog hit skulle vi åka fler gånger.
Efter ett tag hörde vi inga bilar alls från E:20 
& hade tappat känslan helt för åt vilket håll vi skulle gå.
GPS:en hittade inte kyrkogården så vi fick gå åt det håll den visade att E:20 låg.
Efter ett tag kom vi ut på ett ställe vi känner igen men oj oj oj så fel vi var...
Håjaja nästan 3 timmar sen vi lämnade bilen 
& snudd på 13 tusen steg senare så var vi tillbaka igen. 
Då hade vi gått i cirklar & flera gånger kommit tillbaka till samma plats 😏
Så kan det gå 😝

Väl hemma åt vi lunch pannkakor med hemgjord björnbärssylt som jag gjort igår 😋
Så vilade jag ett tag men så fick jag lust att piffa lite mer i köket.


 Nu satte jag upp massor av glasstjärnor i taket.
 Så som Hannu min trädgårdsguru hade i sitt gamla kök.
Fast hans var i papper & det ska jag oxå ha så småningom.
 Min svägerska som är duktig på såna har erbjudit sig att göra åt mig 😃
Jag har köpt vitt papper som jag tror kommer funka jag hoppas det iaf. 
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


Lummer har jag satt i kristallkronan sen tidigare & på flera ställen i köket.


Vart så mysigt med stjärnorna tycker jag
 har även satt istappar & stjärnor i kristallkronan.



Denna ljuslampett har vi ropat in på auktion.


Lika så tomten i adventsljusstaken.


De rara ljusbärande tomtarna är arvgods från mormor.


De är ju rara.


Å hej å hå detta är min favorit 😍
TACK för att du kika in. KRAM från mig!

4 kommentarer:

Acchleja-Carro sa...

Söta stjärnor, men det ska bli pappersstjärnor så småningom! =) Försöker bara vänta ut din brorsdotter... Det slutar nog med att jag gör dem själv! :P
Kram svägerskan

Rost och rädisor sa...

Jättefint med stjärnorna! Har inte sett Hannus, men det blir säkert också fint.
Känner igen det där med att gå vilse... och efter att jag också gått i cirka tre timmar utan mobil och gps, genom älgsly och storskog och förbi en by jag inte kände igen så kom jag tillbaka till huset jag utgått ifrån. Det kändes som jag drömt alltihop om det inte varit för att jag var helt slut och hade huvudet fullt av barr.
Allt gott
/Anette

Carina sa...

Din favorit blev även min favorit fast jag gillar alla gamla tomtar :) Det går stor skillnad med några extra glasprismor eller pynt av papper. Fint med stjärnorna i taket.

Ha det gott! Carina

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Så fint pyntat! Stjärnorna i taket var nytt för mig, jättevackert det med!