söndag 9 september 2018

Rotlöss är ett otyg!




Attans jag har fått rotlöss i de flesta av mina aurikler. Jag planterade om alla i våras tog bort all jord & sköljde av rötterna så noga jag bara kunde. Planterade om dem & har sen dess vattnat med såpvatten. Det finns inga medel som tar kål på rotlöss trist nog. Jag vill behålla mina & försökte med denna metod trots att jag misstänkte att det inte skulle hjälpa. De har sett fina ut med...
De är tillbaka åh vad trist det känns...😖

 
Jag har ju en del & nu har jag beslutat mig för att plantera ut dem i en plantering. Då lär rotlössen frysa ihjäl. Sen i vår hoppas jag att auriklerna överlevt så jag kan plantera dem i krukor igen. Jag har 7 st. utan löss de är nyinköpta som jag delat. Så ett gäng frösådda. Helt utan står jag inte.

 
Alla dessa är nu utplanterade.

 
Här i slänten får de tillbringa vintern. Det är skyddat läge så jag hoppas det går bra! 

TACK för att du kika in. KRAM från mig!