lördag 22 september 2018

Roadtripp till Åsby & Strömsholm!



Igår var jag på  roadtripp med en av damerna i LOT Ladies On Tour nämligen en av de 2 Marie. Vi åkte till Åsby Hem & Trädgård. Där de just nu har orkidèveckor med djungeltema.
#jagskaingetha 😇



Det fanns otroligt många vackra orkidér som var placerade efter färgerna. 


Djungeltemat märktes på alla papegojor, tigrar, elefanter, en stor vrålande gorilla mm Jag är modig som vågade ha en sån stor papegoja på axeln eller hur 😝


Var som kär i en hortensia tror jag hamnat i ett nytt växtträsk dårrå 😍 Denna fina heter Hydrangea paniculata Èarly Sensation`. Den blir 1 meter hög & börjar blomma i juli. Höstfärgerna var ju så läckra på denna! Måste ta mig en funderare på om jag har nån plats 😉 #jagskaingetha meen köpte neej det säger jag inte 😛 Nått som ska hängas i trädgården & överraska 😇



Var ju bara tvungen att äta deras supergoda räkmacka som de är kända för. Alltid lika god 😋 Testade även en rawfood boll med hallon/lakrits den var gluten/lactos/sockerfri. Väldigt god faktist jag är värsta skeptikern till sånt där raw-food & vegetariska maträtter 😜 Men jag tränar & utmanar mig hela tiden 😃 Denna sommar åt jag sushi första gången & den träningen pågår än 😅 Förra sommaren var det melon jag försökte lära mig vi köpte hem hela tiden & jag prova & prova men nej... när sommaren var slut så nä gillar inte melon. Nu äter jag bra om jag blir bjuden. Kan tycka det är gott i kombo med tex. fetaost eller parmaskinka. Aja nu kom jag av mig vi var på roadtripp alltså 😆


Efter det att vi gjort Åsby köpte vi lite gott kött till helgen i Åsby Kött & Vilthandel som ligger på samma ställe man kan gå emellan. Så for vi till vidare. Vi hade hört talas om att det fanns mycket fint i Slottsboden Strömsholm. Och det stämde ju verkligen! Fick ta några varv för att inte missa nått.
#jagskaingetha 😇 meen jag köpte en picknick väska bland annat.



Så passade vi på att gå en promenad i det härliga vädret runt slottet. Så skönt att bara strosa runt en stund.
Nu skulle det smaka bra med kaffe tyckte vi 😉



Så bra att Markan ligger i närheten så man kunde gofika 😇 Gamla hästtjejer som vi båda är så tycker vi det är mysigt att sitta där en & annan häst skrittar förbi, ridklädda tjejer överallt. Man känner sig hemma på nått vis.
Nu var vi nöjda med vår dag & åkte hemåt. Lagom hemma började det mullra & efter en stund blixtrade det till & straxt efter kom en smäll som var så hög att jag hoppa högt & ut for Dirren på trappen & kolla vad som hände. Stod så där i några minuter för jag var säker på att åskan slagit ner nånstans! Men ingen rök så...
Tillbringade så kvällen i soffan & kollade på hästhoppning & svenska hopplandslaget tog VM Silver 👌 Vilken avslutning på en härlig dag!
TACK för att du kika in. KRAM från mig!

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Så mysigt ni verkar ha haft det. En riktig djungelinjektion!
/Anette

Villrose sa...

Roadtrip er gøy!
Spennende eksotisk sted dere fant.
Prøver gjerne en ny Hydrangea paniculata.

God søndag!