söndag 8 juli 2018

Biggaråer, smultron, hallon & mullbär!

Vilket fantastiskt biggarå år det är! Heelt galet med bär. Biggaråer är en favorit för mig. Påminner om barndomen på landet hos mormor. Jag minns när hon stod under sina körsbärsträd när de var i blom. Och numera förstår jag hur lycklig hon måste ha känt sig.


Vi äter & äter & äter & äter...🍒


Broderns familj hjälper gärna till. Vänner kommer & plockar, grannarna. Jag har tagit med till jobbet det är galet!


Till och med Dirren äter fast bara när brorsbarnen bjuder fniss 😎


Vi äter mullbär med vaniljglass väldigt nyttigt ett superbär fyllt med nyttigheter. Smultronen stoppas direkt i munnen. Vi har månadssmultron i en zinkbalja så det är lätt att plocka av.


Hallon är det allra bästa jag vet så nu när de börjar mogna då njuter jag storstilat. Nästa gång blirre med mjölk då ler mormor i sin himmel det är jag rätt säker på för det var hon som bjöd mig på det om kvällarna när jag sov över där på somrarna.

TACK för att du kika in. KRAM från mig!

1 kommentar:

Gabriel garden sa...

Il momento della raccolta dei frutti è quello che da più soddisfazione, che ci ripaga da anni di fatiche :)

Buona Domenica!