onsdag 9 maj 2018

Pelargontrappa

Nu är det dagarna fyllda med trädgårdspyssel från morgon till kväll 🤗 Jag hinner massor på en dag i trädgården. Men sitter & kallglor med det är viktigt 😝


Den gamla trappen som står lutad mot veranda väggen får vara pelargon trappa ett tag. Det är bara morgonsol där & lite vindskyddat så läget är perfekt för ett par veckors avhärdning.


Det är så skönt att ta ut fler & fler växter från glasverandan. Jag har en hel del så det tar tid & det får det göra.


Namnlös stjärnpelargon


Stjärnpelargon `Catherine Wheels`


Doftpelargon `Royal Oak`

Namnlös som jag fått.

Har många fler men de står under tak i bodegan så länge. Alla utom de i stora krukor är redan omplanterade. Det är lättare nu när man kan vara ute. Mer blomjord är inköpt & 2 säckar plantjord från kommunen har kommit imorse nu känner jag mig rik 🤗 Det är så mycket jag kan göra när det finns en massa jord hemma 🙂
TACK för att du kikade in. KRAM fråm mig!

Inga kommentarer: