lördag 7 april 2018

Lökväxter

Jag har fastnat lite för gammeldags lökväxter. Har ju den vackra amazonliljan som blommar så fint ett par gånger per år. Och en spindellilja jag fått av svärmor & så hottentottliljan som jag fick av en vän.


För ett tag sedan köpte jag `äkta makar` av Eva Robild. Det är en gammal kulturväxt som är släkting till amaryllis.


Mitt senaste tillskott är denna spindellilja. Ska bli så roligt att få se den i blom. Hoppas den doftar oxå.


Vilken storlek det är på lökarna! Jag beställde 10 st. Svärmor fick 5 i påskpresent. Det är kul att dela med sig dessutom kan vi tävla om vem som får se dem i blom först 😇


Jag planterar alltid lökväxter i lerkruka som fått legat i vatten & dra. Detta för att annars suger krukan åt sig fukten ur jorden. Nu är det bara att vänta 🌼
Tack för att du kikade in. KRAM från mig!
ps. Glöm inte att vara med i utlottningen av en valfri poster från Nordic Corner. Klicka på länken för att lägga en kommentar & var med!