måndag 9 april 2018

Utlottning!

Publicerar detta inlägg igen då det visat sig att kommentatorsfunktionen krånglar. Jag ser dem när jag loggar in men de syns inte alltid på bloggen.Det går givetvis bra att maila mig om du vill vara med i utlottningen helenaietuna67@gmail.com eller lägga en kommentar på Facebook 🤗

I vårt kök har vi sen länge en tom murad putsad vägg. På andra sidan är vardagsrummet där sitter kaminen. Därav att den är murad. Har länge letat på auktion efter någonting att sätta där. Kanske nått i stil med tallrikshylla eller nått sånt. Vi har ju gammaldagsstil i köket. Tapeten på övriga väggar är väldigt mönstrad. Så jag har alltid tyckt det varit skönt med denna putsade vägg.
Men här går vi förbi & det är lite tajt på så vis att om någonting står ut från väggen så kommer man säkert gå emot. Så tallrikshylla går bort. Dessutom tänker jag mig att det ser lite konstigt ut från sidan med en hylla som står ut från väggen då man kommer direkt på när man rundar hörnet. Ja det är inte helt lätt att hitta någonting som ser bra ut & funkar på den väggen. En väggbonad kunde funka men inte lätt att hitta nån med nått budskap & motiv som passar.
Nu då i väntan på den dära våren :) Har jag tagit mig en funderare för jag vet att så fort utesäsongen börjar då är jag bara ute & tänker inte så mycket på hur vi har det inomhus. Det får vara det är liksom trädgård säsongsbetonat för mig.
Jag har nu hittat jättefina posters med botaniska motiv hos Nordic Corner . Kunde det vara ett alternativ funderar jag på?  Hittade flera fina som kunde passa både stilmässigt & med färger som harmoniserar. Men jag valde de jag fastnade för först.


Dessa 2 med fröställningarsolhattar & gräs. Jättefina! Gillar den lite 'ruffa' stilen på bakgrunden & pappret är av jättefin kvalité det bidrar till en härlig känsla jag vill gärna tumma lite på dem & känna på ytan :)


De passar så fint in i köket. Jag valde att inte sätta dem i ramar då jag tycker de är så snygga som de är. Men för att ta upp lite av mässingstemat vi har tex. kristallkronan, gamla vägglampetter & ljusstakar så valde jag att köpa 'pappersklämmor' i mässing för att hänga upp dem med. Det efter att först fäst dem på hårda pappersskivor.

               

Jag känner mig nöjd de passar så fint in! Den annars så tomma väggen känns nu mer 'färdig'.

               

Så fina eller hur?! Nu har jag fått förmånen att hålla i en tävling.
Skulle du vilja ha en poster från Nordic Corner i måtten 50 x 70 skriv då i kommentatorsfältet en motivering till varför du vill förändra din vägg hemma. Tisdag den 10 April meddelas vinnaren här på bloggen.
LYCKA TILL! 
I samarbete med Nordic Corner erbjuds mina läsare 20 % på hela sortimentet! Uppge koden ''helena20'' Gäller till 15 April
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!