torsdag 13 april 2017

Påskpynt i trädgården

I Söndags var jag ju på trädgårdsmässan & så Zetas. När jag kom hem vårpiffade jag trappen lite vid entrén.


En stund ute i kylan i den egna trädgården för att koppla av lite. Att halsen börjar göra sig påmind det ignorerade jag. Nu skulle här göras fint med de fina blommorna från Zetas. Så vart det en kombo av vår & påskpynt när jag ändå var i farten.


En rostig tupp & lite gamla fjädrar fick påska till arrangemanget.


Gula lyktan & den oranga vattenkannan som vi ropat in på auktion förra året kom väl till pass nu.


Pigga härliga färger :D


Ranunkeln ligger liksom & gonar sig bland bladen som nerbäddad tills värmen kommer. Den ser ut som solen som bäddar ner sig i molnet på TV ni vet i den där solfilmen :D


Gyllenlacken doftar ljuvligt! Vill gärna ha dem nära dörren så jag kan passa på att stoppa näsan i dem när jag går in & ut. Sen när värmen kommer då kommer den söta doften sprida sig kring trappen.


Tänk att Dirren inte har rört arrangemanget det har fått stå helt orört sen i Söndags . Undrar om han börjar bli vuxen nu fniss eller om han bara tröttnat på att det står en massa piff överallt :D
TACK för att du kikade in. PÅSKKRAM från mig!

Inga kommentarer: