tisdag 14 februari 2017

Våningstårta av is

När snön & iskylan återvände för ett tag sedan. Ja så vart man ju inte glad ...men tänkte jag OK då kan kan jag lika gärna göra islyktor eller nått.

SONY DSC

Nejlikorna som jag haft några veckor hade gjort sitt & de tog jag & använde till 'fyllning' i min blivande våningstårta :D  För en tårta skulle det bli. 3 st. sockerkaksformer i olika storlekar plockade jag fram. Klippte av blommorna & la dem på bottnarna. Lite vatten i varje & så in i frysen för att frysa till. Sen fyller jag dem helt. Annars ligger ju nejlikorna ovanpå de flyter ju upp.

SONY DSC

Så klart är Dirren med alltid. Det var nära att han puttade ner en ;)

SONY DSC

Men den klarade sig & såhär vart våningstårtan! Jag har väntat till en solig dag för att ta fram den & det passade ju extra bra såhär på  ♥ Alla Hjärtans Dag ♥

SONY DSC

Solen tar hårt på tårtan men nu har skuggan intagit den naturliga lunden där den står så nu klarar den sig ett tag till.
Ha en trevlig ♥Alla Hjärtans Dag ♥alla ni som kikar in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: