måndag 20 februari 2017

Kockums

Jag gillar ju Kockums emalj med gröna detaljer. Så det har jag samlat på mig en del genom åren. Passar så fint i vårt kök till tapeten från Duro i serien 'Gammelsvensk'


Vissa saker används flitigt & en del är bara till prydnad. Tulpaner i kannan är så fint tycker jag :)


En kryddhylla från Rörstrand med gröna handtag har jag länga velat ha den skulle passa fint till Kockums grejerna. Och nu äntligen dök en upp på nätauktion. Den skulle vi bara ha & turligt nog vann vi budgivningen :D
Så nu står den här hemma i köket så fin så! Kaffekvarnen är oxå ett auktionsfynd. Kaffekannan minns jag inte om jag köpt på Myrornas kanske. Just nu är vi med & budar på ett skåp som ska måla med grå chalk paint. Det är en färg som ser kalkad ut det är snyggt. Får se ikväll om vi vinner budgivningen hoppas på det. I så fall blir det till att måla i veckan.
TACK för att du kikade in KRAM från mig!

Inga kommentarer: