lördag 20 augusti 2016

Egenodlad gurka

I år  odlar vi gurka i växthuset. Det är Västeråsgurka. Inte vet jag om den gillar att svinga sig uppåt men så gjorde vi iaf. Har bara haft slangurka innan i alla år. Tror faktist att man ska odla den på friland med vi har inget land. Jag fick plantorna av svärmor & tänkte att vi testar går det så gör det! Hade U- Jord hemma så den använde jag mig utav.

SONY DSC

I växthuset odlar jag i gamla zinkhinkar med hål här & var. Gillar ju gamla & nötta ting.

SONY DSC

Som synes trivs de utmärkt klättrades i växthuset hur som helst & jag har lagt in snabbsaltad flera gånger.
1 liter vatten som kokas upp & i häller jag knappt 1 dl salt. När det svalnat har jag i massor av dill & 4 hela gurkor som jag hackat lite hål i med gaffel. Ställs så i kylen & är klart att äta nästa dag. Gott & enkelt!

SONY DSC

Men vafalls!!! Det var mig en stor skata i växthuset ha ha. Nu gäller det att sätta kompost galler för dörröppningen för Dirren när han väl fått smak på någonting då pallar han! Hela tiden fniss
TACK för att du kikade in till mig en stund. Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.

Inga kommentarer: