onsdag 29 juli 2015

Vilken grymt dålig start på dagen...

Jomän visst i morse vart jag väckt av 'han den ende'....

Han den ende :   jo jag har råkat tömma dammen under natten säger han nästan viskande...
Jag :   va vaddå?!  & snudd på kastar mig upp men är för stel för att klara det fniss

Han den ende :   jo jag gjorde rent filtret igår & glömde visst stänga av kranen som tömmer det...
& nu är  filtret & nästan hela dammen tom säger han...han den ende..
Jag :   men men fiskarna?!
 Han den ende :   jo de står nere i dyn jag tror de lever...
Jag :   TROR??? (tänker jag med STORA bokstäver)
Han den ende :   ja det är lite vatten i botten ... & dy...
Jag :   lite vatten hur lite då ...

Han den ende :   typiskt att det var ljust idag när du ska ha trädgårdsvisning.
Jag :  får svindelkänsla liggandes i sängen är definitivt vaken nu!

 Han den ende :   jag har fyllt på en stund nu  med både kommunalt & brunnsvatten
 jag tror att den hinner fyllas på innan de kommer...

Jag :   ... biter ihop & tänker tror?!


Pallrar mig upp & ut för att ta en titt....
 Ja suck det blir nog säkert bra tänker jag...
Jag har inte lätt för att bli vare sig arg eller upprörd...

Ena dagen står svartpepparn i kylen & den andra tandborsten i diskmaskin :)
 Vad ska man göra liksom?
Gjort är gjort & inte gjort med flit.


När dammen många många timmar senare är fylld &
 jag ska ta bort slangarna ser jag denna denna and!?
I porslin...på dammkanten?!

Men vad är nu detta?
 Hur har den kommit hit då ?

Är det inte rosor så är det tomatplantor,
 skrot,plåtlådor & nyplockade blåbär som dyker upp här hemma utan avsändare.
Var kommer allt ifrån & vem är det som busar med mig?

Nåja vilken tur att jag hittade den innan trädgårdsfolket kom.
Förstår om jag stått här & sagt att vi kallar dammen för 'den naturliga tjärnen' 
 & så en porslins and mitt upp i allt ha ha 


Det var en av mina följare @duchesse_de_nemours Instagram
som frågat om hon fick komma med Strängnäs Hem Trädgårdsförening på besök.
Ett mycket trevligt sällskap TACK för att ni kom & TACK de fina blommorna & ostarna ;)


Lite senare satt jag & gofikade med Acchleja Lena i 'Sigges Bodega
då  svärmor kommer förbi med ett par hinkar hon hittat i skogen.
Det var tur jag var hemma annars hade jag blivit tokig om jag hittat dem ståendes i trädgården oxå.
Det ligger nära till hands att tro att det är svärmor som lagt dit porslins anden men 
det är inte hon enligt henne själv hm...

TACK för att du kikade in till mig en stund!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

6 kommentarer:

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Vilket uppvaknande. Tur att det löste sig ändå! Håller med om att hinkarna var mycket snyggare än anden ;)
Ha det gott!

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Oj det finns många sätt att vakna på men ditt var ingen höjdare men det ordnade sig till slut vilket det brukar göra i slutänden :)

Jenny sa...

Nämen oj, men vilken dramatik! Tur att det gick bra och en liten and fick du på köpet, var nu den kom ifrån.

Malin Wolin sa...

Hahaha, Johan.
Tur att allt löste sig!
Men vem hade stoppat pepparn i kylen och tandborsten i diskmaskinen?
/Malin (Wolin)

Meta sa...

Ja visst bättre kunde dagen ha börjat.Den slutade ju i Dur i alla fall nåt att glädjas åt. Det kanske finns små gårdstomtar som för ser dig med en massa saker för att de gillar dig hiih. Ofta har frågan en lösning någon gång försäger sig nån. eller så.
Ha det gott resten av veckan hoppas inga större missar drabbar dig
Kram Meta

Nette sa...

Hahahahaha, det var morsom læsning ;-) Jeg ved ikke om gaverne kommer fra friend or foe men jeg gætter på en fan. Og svigermor ....... ja, man ved vist aldrig med svigermødre :-)