måndag 27 juli 2015

Uj uj är de inte snygga så säg?!


Blomstermorot Daucus Carota 'Dara'

Vilken skönhet jag säger då det!


 Sådde dem förra året.

Nån blommade då & resterande i år.




 Lite för högre än jag trodde ca. 90 cm

Läste nog inte så noga utan jag bara skulle ha dem.
Det kan jag ju förstå nu när de blommar!
Skira otroligt vackra flockblommor i vitt, rosa & purpur.



 Jag hoppas de som frösår sig hamnar lite längre bak i planteringen 
runt den naturliga tjärnen.

För de är 2 åriga så dessa är pust väck nästa år.
Om de sås tidigt så hinner de blommar första året.
 För mig var det lite både och ...
Alla överlevde inte vintern heller.

TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

7 kommentarer:

Maribel sa...

Förstår att du ville ha den, vilken skönhet.
Ha det fint!

Gabriel garden sa...

Ma che bella questa carota a fiore rosa! Non sapevo esistesse :)

Un saluto e complimenti :)

Meta sa...

Den var verkligen fin, har inte sett den förut. det finns ju vildmorot i naturen kanske en släkting då.
Ha det gott
Kram Meta

Marianne Acketoft sa...

Tjusig, måste få tag i frön!
Hälsningar ifrån Skåne!
Marianne

Birgitte sa...

Hej Helena. Den er flot. Jeg forstår godt, at den skal være i haven. Håber, den gør som du ønsker.

Anonym sa...

Har inte testat blomstermorot alls, men förra året blommade en morot och de ser onekligen lika ut, även om dessa har snyggare färger! Kul tack för tipset!

Barfota i mossan sa...

Verkligen jättesöt! Jag sådde några i år också men bara en kom upp, gjorde väl nåt fel på vägen. Ska bli spännande att se om den hinner blomma i år eller om jag får vänta.
Allt gott!
Katarina