måndag 25 maj 2015

Dofter, dofter överallt!


Det är mycket som doftar ljuvligt i trädgården nu!


Viburnum Carlesii 'Aurora' Doftolvon & Svensk Kaprifol.
Kaprifolen har 'smitit' in i växthuset & de rankorna blommar flera veckor före de andra.


 Alla gullvivorna!


Jag har massor av färger ♥


Tulpanerna doftar så gott.
Både de som nyligen slagit ut & de som är i förfall.
'Foxtrot' i hinken &  Exotic Emperor' tillsammans med 'Förgätmigej'


 Så har vi magnolian 'Susan' som doftar så ljuvligt!
Den står placerade vid ingången så vi inte missar nått ;)
Helt oplanerat visst inte ens om att den doftade då vi fick den.
Förresten har vi en till som är planterad vid 'Sigges Bodega
inte så tokigt placerad den heller!

TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

1 kommentar:

Meta sa...

det är nu man ska sätta på sig doftögonen som en älder man sa till mig vit ett tillfälle. Ett bra uttryck tycker jag. Det är sååå härligt att bar gå och känna allt. Rätt som det är så kommer en doft man inte visste fanns MMM jag njuter dagen lång. Gullvivor de gillar jag men jag är inte säker på att de gillar min planteringsstil. Nu önskar jag mig en sån där rödbrun Jag ger inte upp så lätt.
Ha nu en skön och fin vecka
Kram Meta