torsdag 18 december 2014

Den ömma modern...



Igår var den 'ömma modern' här & fikade.
 Ja hon kallar sig så


Hon vill gärna se hur jag pyntat till jul varje år.
Jag fick en bukett gnissliga tulpaner det är för härligt!


De är röda även om det inte syns på bilderna.
Luktar så fräscht i köket av dem.


Så klart värmer det lite extra i ' mammahjärtat 'att se denna figurin framme på bordet.
Den är efter hennes mamma min mormor
För mamma är ärvda ting viktiga & det har hon fört vidare till mig!
TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

4 kommentarer:

Veronica sa...

Mysigt med ärvda ting att blanda upp i det nya pyntet :)

Meta sa...

Vackert med tulpaner på bordet innan jul, nu är ju allt upp och ner så då passar ju det också Hihi den där med tomtar och 3 ljusen har jag också. Så kul att ha de gamla sakerna kvar
Ha en fin fredag innan jul
Kram Meta

Jenny sa...

Jag ska hålla utkik efter tulpaner idag, fick en vas i paketkalendern så jag tar det som ett tecken.

Jenny

Katarinas trädgård sa...

Jag vill också gärna ha röda tulpaner till jul, det är så fint!
Kram
Katarina