måndag 10 oktober 2011

Om att boa in sig...



Härom dan när jag var ute och fotograferade.
Så var Sigge helt plötsligt borta...
Hade nån grind stått öppen funderade jag på?
Gick runt och kollade men nejdå alla var stängda.
Tomten är ju inhängnad så nån stans måste han vara tänker jag.
Och då när jag går nerför trappen så ser jag honom...


Han har liksom bäddat ner sig i eklöven.


Det ser riktigt mysigt ut!


Tänk vad de är roliga husdjuren.
Hittar sina favorit plats på de mest udda ställen.
Man skulle kanske testa :-)


TACK för att du tittade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

19 kommentarer:

Jessica och Malte sa...

Underbara goa boxrar!!! Förstår att du fick leta efter honom han har ju nästan samma färg som löven. Jag funderade över vilken kennel Sigge kommer ifrån?

Kram Jessica

Anonym sa...

Annars brukar man ju höra hans snarkningar när han sover riktigt gott...bara att följa ljudet :) kram svägerskan på sundtorp

Frøken Solhat sa...

....det kan da godt være han har fundet havens dejligste plet med læ og sol ;0)

Knus Dorthe

Frøken Solhat sa...

....hold da op Helena....nu kom jeg igennem med en kommentar........jiiiipiiii.....har førsøgt en uge tror jeg uden held :0)

Tant Otteskrufv sa...

Men det vet man ju hur härligt det är att göra sig en ordentlig lövhög att ligga i :)

MyGarden sa...

Så himla mysigt han har det, din Sigge. Vår Sigge (katt) är inte så vidare förtjust i hösten, hon boar in sig i fåtöljen :-)

Kia sa...

Han smälte in bra där. : ) Zigge brukar lägga sig halvt om halvt under våra buskar på sommaren. Det är väl svalt där.

Tänk att du kunde gå hela sommaren innan du fråga grannen om busken?? Tålmodigt.

Kram Kia

Marina sa...

Så söt han är!

Kram!

Anna Vattenkanna sa...

Sigge var söt där i lövhögen...klok vovve!

kram Anna Vattenkanna

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken söt gosig hund du har!! Han har det bra där i lövhögen.
Kram Maria

Kia sa...

Vet ej om vi ska ha nån mossa i år då det börja brinna förra julen. Inte så spännade. Hade en bricka med mossa, ljus och annat fint. Sen glömdes den lite bort och när jag kom in i vardagsrummet efter att lagt barnen stod den i ljusan låga! Inte bra.

Kram Kia

Trädgården på Höjden... sa...

Vilka mysiga bilder. Han är nästan kamouflerad där bland de bruna löven!

Hälsar Åsa

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Ser riktigt mysigt ut :-)
Vilken tur att du hade mod att fråga om magnolian, det var ju ett riktigt kap! Hoppas hoppas att den klarar vintern, ska hålla tummarna.
Ha det gott. Kram, Ingela

Anonym sa...

Så härlig han är fina Sigge! Och dina bergeniablad är fortfarande magnifika!!

Ha det gott!
Åsa

Anonym sa...

Kors i taket, min kommentar kom fram! Har inte kunnat kommentera på längeeee men fick rådet att byta till google chrome och nu funkade det ;-)

Hälsn. Åsa

Sallys hus sa...

Hej hej!
Här sitter jag o hostar o läser ikapp.
Jag bara suckar o säger åååå....oooo...mmmm....
sååååå fint ni har i er trädgård!! En sån riktig drömträdgård!
Va söt Sigge är där i lövhögen..;) Ja visst är de roliga de små liven med sina favvoplatser.
Sally ligger jätte ofta på en stor mossig sten. Hon gillar att ligga högt.
Vilken tur med Magnoliaträdet. Jag håller också tummarna att det klarar vintern..;)
Kram Katarina

Mia sa...

Ge mig ett tjockt dyntäcke så kanske jag håller honom med sällskap..
Vackert foto du visar från din höstträdgård :)

Tina sa...

Så gulligt!
Ser mjukt och skönt ut där i löven.

kram

Anonym sa...

Härligt underbart.

Kram Anna
http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/