tisdag 11 oktober 2011

När det bara blir...blir det som bäst!


Häggmispeln har fått höstfärger.
Och vad läckra de är tillsammans mispeln och clematisen 'My Angel'




En riktigt fin kombination som jag ej kan ta åt mig äran utav.
Då clematisen är en rymling!
Jag har visat den förrut.
Planterad vid växthuset men jag finner den långt långt därifrån...
Kanske letar den själv upp lämpliga 'partners'?!
Det blir snyggt där den dyker och det är ju huvudsaken!

TACK för att du tittade in till mig idag!
Lämna gärna en liten hälsning det gör mig alltid så glad.
KRAM
från
mig!




9 kommentarer:

Tina sa...

Häggmispel har jag på flera ställen runt tomten, fast jag tycker din ser bättre ut än mina..
Kul att du gillade möbeln, jag har ju gratis färg på pappas gamla firma.Det är bara att laborera tills jag är nöjd. Så jag höll mig inom ramen på mina 75 pix, som kul var!

kram i solen!

trädgårdsdrömmar sa...

Den Clematisen känner jag igen.Hade den förut i trädgården runt stammen på ett dött äppelträd.Den hade ett par meter till växthuset men den hittade in där.Fattar inte hur för det var Dreneringsmatta en bra bit ner i marken .vi byggde en mur av lekablock ganska djupt och så mattan på runt muren.Men där kom den rackarns clematisen upp.Nu är den borttagen för den började växa upp överallt.

Anonym sa...

Åh, jag älskar häggmispeln! Vackrare höstfärger får man leta efter. Den samsas så fint med din rymling. :) Kram Hanna

Katarinas trädgård sa...

Fin kombo! Varför har jag inga klematisar som dyker upp på oväntade ställen?!
Åh vad Sigge är söt där han ligger bland löven, katterna lägger sig också på olika ställen i trädgården men i nån lövhög har jag aldrig sett dem...
Vilken fin magnolia du har räddat, jag håller tummarna för den!
Kram
Katarina

Sabelhagens Olivlund sa...

Himmel vilken snygg kombination, de ser verkligen ut att gilla varandra! Häggmispel ser jag att jag har missat, får skriva upp den på "att köpa listan" inför 2012:)). Vilken härlig höstfärg.
Kram Maria

Marina sa...

SÅ underbara höstfärger.

Kram!

Louise sa...

Hösten bjuder verkligen på många fina färger i olika kombinationer. Gillar allt det röda som en kontrast till allt rosa och lila som jag mer har under sommaren!

kram louise, hallontrollets trädgård (ger inte upp att testa att kommentera...!)

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vackert!
Naturen är ofta själv bästa trädgårdsdesignern :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

Sallys hus sa...

Haha..inte visste jag att clematisar kan rymma..;)
Snyggt är det i alla fall mot de röda bladen..
Kram Katarina