tisdag 17 november 2020

Prunus "Hally Jolivette" i blom


Prunus suhirtella vårkörsbär "Hally Jolivette" 


Idag efter att jag gått min långpromenad 
så gick jag runt i trädgården för att varva ner lite.
Nu när det inte finns så mycket att göra i trädgården 
så börjar jag varje ledig dag med en lång promenad.

Fiskarna i "den naturliga tjärnen" är vakna fortfarande.
Förra vintern gick de aldrig i dvala då det var så milt väder.
Får se hur det blir denna vinter men nog känns det likadant än så länge...
Jag hoppas på att de 2 näckrosknopparna orkar slå ut 😍 


Kom att tänka på att prydnadskörsbäret "Hally Jolivette" 
brukar blomma med några knoppar varje höst.
 Så jag vände blicken uppåt i kronan & vad ser jag om inte.....
Joddå den blommar 🌸
Lätt att missa....
 För det är knappt den syns högt däruppe vilken tur jag kom att tänka på det!
Vilken lycka 😍

KRAM från mig!

Inga kommentarer: