lördag 5 september 2020

Purpurklätt ´Angels Blush´



Purpurklätt ´Angels Blush´
Bild lånad från en av mina stora inspirationskällor 

Förra sommaren då allt var som vanligt...
Man åkte & titta på trädgårdar stup i ett!
Tänk om man då vetat att denna sommar skulle bli annorlunda ....
I en av dessa trädgårdar vi besökte såg vi en sån jättesöt purpurklätt.
Vi tyckte alla om den & habegäret väcktes hos mina vänner.
Jag tyckte som sagt oxå om den men kände att den inte passar in i min trädgård.
Men trots detta så släppte jag inte tanken på den.

Så dök frön upp på en trädgårdssida på Facebook.
Jag tänkte på mina vänner & köpte frön


 Som jag sedan sådde tidigt i våras inne på glasverandan.
Jag tänkte att det skulle vara kul att överraska mina vänner med varsin planta.


Är inte heeelt säker på att någon av mina vänner mindes att de ville ha den fniss
 men de fick nyligen varsin kruka med 3 st. i 🌱


Trots att jag inga själv skulle ha så behöll jag några &
 har till sist hittat en plats för några så får jag se vad jag tycker om dem nästa år.


Här bredvid bodegan växer vit rallarros & de kunde bli fina ihop tänker jag.
Den gråblå funkian funkar oxå ihop fniss funkia funkar ja ni fattar 😂

Nävan som satt i precis hela planteringen & skulle bort helt nu då hm men ja så blev jag så förtjust i färgmatchningen med den rostiga pinnarna som suttit där i flera år men ja just nu så tyckte jag det ser alldeles särskilt bra ut .
Så de får bli kvar ett tag till dårrå 😉

Ja nu återstår bara att vänta tills nästa sommar & om jag fattar tycke för den rara purpurklätten får den vara kvar här! 

KRAM från mig!

1 kommentar:

Ätliga trädgården sa...

Jättesöt purpurklätt! Jag har bara den vita, men slutar aldrig förundras över alla varianter som av växter som dyker upp på sociala media. Tänker också att vi har ett enormt utbud jämfört med generationen före oss som bara hade kataloger och frölistor att tillgå.
Hoppas du hittar ett riktigt bra ställe där den trivs, att ni trivs med varandra.
Allt gott
/Anette