tisdag 31 december 2019

Årskrönika 2019 Del.1 av 2


Ängsholmen Torshälla
2019 bilden är från årets första dag. 
Det är Januari som ni förstår.
Den började med en lång promenad.
En av många detta år.


Jag beställer frön tidigt för att komma igång med trädgårdsåret 🌱


Även om Januari börjar med barmark så slutar det med snö.


Februari månad & snön ligger tung i trädgården.


Det är mycket snö!!!


Men i slutet av Februari ja då är det vår! 
Den 26:e närmare bestämt & jag har plantat kungsängsliljor i urnan.
 Vad sjutton tänkte jag på fniss


För i Mars är det snö igen...
Jag sår mistel i familjeäppelträdet.


Mars månad är träääälig.....


Men auriklerna inne på den svala glasverandan blommar 🌸


April månad är här & ja vad ska man säga... 
Tomatsticklingarna som vi tog på hösten är rätt höga nu 😃


Det är påsk & den äldsta brorsdottern hjälper mig att pynta ett björkris vid växthuset.
Hon hjälper oxå sin Faster med att klippa lavendeln.


Den dubbla blodörten jag köpt blommar i växthuset.
Planterar ut den sen på hösten.


Maj månad & dess tulpaner WOW det är sprakande jag kallar planteringen ´sillsallad`.
Där finns alla färger här har jag struntat i vad som passar ihop eller inte.
ALLT passar jag älskart 😜


Jag tipsar om vårbestyr i vår lokaltidning Eskilstuna Kuriren.


Lena Linderholm kommer & besöker mig & min trädgård 🌻
Jag får många av Lenas fina alster i present.
Några av Acchlejorna  är oxå på med.
Ett fint minne är denna dag. 


Jag tar med min bror Mats på föreläsning.
 Hans stora förebild är ju Ernst.
Ernst pratar ivrig med bror min & poserar villigt!
Jag fotograferar & filmar.
Vilken lycka för brodern 😍

Ernst säger att jag är världens bästa syster som tar med min bror på föreläsningen.
Jag säger: ja jag vet.
Och tänker: vad gör man inte fniss
Ernst är inte min idol precis men det var kul att få träffa honom  & prata en stund.



Juni månad & gullregnet bjuder på en fantastisk blomning!


Jag har ´pippi´på att göra minibuketter i Juni
Är med på en utmaning på Instagram som heter #fiorimini


Jag får äntligen mitt glanskörsbär i juni 😍
I buskform som jag gillar & vi belyser det åh så fint det blir!
Tänk när solen lyser på barken sen det blir läckert det.

Det var året första 6 månader fortsättning följer...

KRAM från mig!

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Vilken härlig krönika och GOD fortsättning på det nya året!
Kram från Titti

Veronica sa...

Just nu sitter jag med mobilen och inser att jag måste göra nåt åt synen :D
Jag ville svara på din kommentar hos mig och såg du hade gjort en krönika och den vill jag läääsa !

Jag känner oxå att jag upprepar mig och inte har så mycket att blogga om men man det är nog bara man själv tänker så.
Och förhoppningsvis finna det några nya som vill bli inspirerade...
Faktum är att jag tror inte att folk kommer ihåg år från år vad man skrivit om och om de gör det så tycker de nog ändå att det är läsbart men gör de inte det; som du skrev: Det ska man strunta i ♥️

Kram