torsdag 17 oktober 2019

Fotsamlare eller snarare tass

Om man har såhär många kruktassar då har man många krukor & det har jag 😁
När jag inget hittar i plantbutiken 
så passar jag på att köpa ett gäng tassar eller snören.
Snören är bra att ha hemma & tassar!


Ja det har blivit några stycken.
Idag har jag kört undan stora lerkrukor som jag haft camelior i under sommaren.
De får under vintern stå under tak med växter som jag övervintrar år från år.
Tex. gräs, ormbunkar, träd, buskar & så en del hostor som jag detta år samlat på mig.
Jag förstår inte hur det går till detta utökande med krukor varje år 😛


Så fina färger ute nu fast det ingen sol är framme.
Det är nu jag känner mig så nöjd med att jag i många år planterat 
med tanke på hösten.



Asså det är så läckert ute i min trädgård! 
De frösådda pärlhirsen i kruka de fallna löven på bergkörsbäret Prunus sargentii 
🍂🍂🍂


Häggmispel till höger i bild är en favorit året runt & inte minst på hösten.
Här ihop med Prunus Cerasifera Nigra körsbärsplommon asså 😍
🍁🍁🍁


Dags nu oxå att ta in den stor ormbunken som är en inomhus växt.
Den kommer får stå svalt & ljust inne på glasverandan även denna vinter.
Dirren är med mig i trädgården såklart han har jämt göra med att jaga pirran 
när jag kör krukor den sötisen 💋

TACK för att du kika in. KRAM från mig!

3 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Wow! Verkligen som om alla färgpytsarna hällts över din trädgård. Känner igen det där med alla krukorna. De sista brukar komma in i växthuset till jul.
Allt gott
/Anette

Maribel sa...

Hej Helena!
Håller med dig, så otroligt vackert.
Ha det bra /Marika

Carina sa...

Hmm... ..nu blev jag nyfiken, inte på tassarna som var väldigt fina, men kameliorna. Står de ute under tak eller i ouppvärmt utrymme? Jag släpar in mina i en ouppvärmd verkstad där det aldrig fryser men det är ont om plats. Tassar finns de i alla butiker? Jag behöver....

Kram, Carina