tisdag 3 september 2019

Husmorsgöra

Häromdagen fick jag ett gäng rödbetor av en vän som odlar det mesta.


Rödbeta, polkabeta, gulbeta & vitbeta.
Jag hade inget hemma så jag kunde koka & lägga in dem
 men tänkte att rosta dem i ugnen det brukar vara gott.


Så jag förvällde dem i ca. 10 min. eftersom jag vill frysa dem & ta fram vid behov.
Har ingen aning om man kan göra såhär men nu gjorde jag lite ´hittepå´😆



Så fina eller hur 😍


Så delade jag dem i klyftor & styckfryste på skärbrädan & la senare i en påse.
Bara att sticka i näven & ta ett gäng nästa gång vi gör egen klyftpotatis i ugn med rosmarin mums det blir gott det! 
KRAM från mig!


2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Oh härligt! Bra tips som måste testas! Ja det gäller att bunkra inför en kommande vinter nu...
Kram från Titti

Rost och rädisor sa...

Underbara färger. Hoppas frysningen funkar, bra idé i vilket fall och provar man inte får man ju inte veta.
Allt gott
/Anette