tisdag 23 juli 2019

Österlen 2019 Dag.3

Dag.3 på Österlen tar sin början med frukost på Karnelund.
Frukosten är gudomligt fräsch & god!


Det finns både ingefärsshottar med chili & honung lite sting i dem 😅, färsk frukt & annat som piggar upp tex. crossianter med 4 olika fyllningar som sagt piggar upp 😝


Sen for vi till Carina som har butiken
en av resans höjdpunkter det visste jag sen innan har ju vart där förut 😛
Om man gillar rostigt trädgårdspynt ja då har man kommit till
 ´trädgårdspyntheaven´typ 😍
Såklart finns där massor av annat tex. inredning , kläder & växter mm
Trädgården är delad i flera rum där man kan gå runt & botanisera &
 se fina saker som så klart kan köpas.
Med mitt motto: 1, 3,5 eller 7 kan såna ställen lätt kosta mig en slant 
så oxå denna gång.
Men kom så ihåg! 
Man ångrar aldrig det man köper bara det man inte köper 😎


Efter denna smått euforiska upplevelse ja jag hittade ju äntligen krukor till mina myrtenträd men det var inte allt mer om det i ett kommande inlägg.
Ja då for vi vidare till Trampes i Brantevik.
Vi hade blivit rekommenderade ett besök där för att inta deras smarriga smörstekta surdegsbröd med handskalade räkor. 
Ja den var ju inte dum alls mums!


Lite efterrätt vill man ha mä 😆
Somrigt fräsch citronkaka med glass satt fint!


Sen tog vi en promenad i Brantevik upp i samhället till Leila på
 som i våras flyttat hit sin butik.

 

Där hittade vi denna rostiga staty & vi kände genast igen oss 🙎🙎🙎 
Även hos Leila finns det mesta massor att kika på!


Vi varvar denna tripp med shopping, trädgård & naturupplevelser 🌞
Ett besök på Alestenar är iaf. för mig ett måste.
Många gånger har jag varit där dock var nog detta första gången
 i värsta turistsäsong...
 Ja ni förstår det var så mycket turister där att det var omöjligt att fotografera.
Men jag har gamla bilder att titta på.
 Dock vändes våra blickar både länge & väl mot havet.
En sak vi har gemensamt är att vi älskar havet!
Länge länge var vi kvar där uppe & bara var...💙


Efter denna promenad upp & ner....
Var vi lite smått hungriga & åt i hamnen.
En kräftpizza dela jag & Catrin på & Petra låt sig väl smakas av makrill.


Sen bar det iväg upp igen fast åt andra hållet.
Vi hade från Alestenar sett hur det flögs längre bort &
 vi ville gärna komma nära & titta.
Det var coolt att se dessa skärmflygare på så nära håll!


På kvällen var det dags för ännu en promenad vi har gått väldigt mycket
 dessa dagar & få se så mycket vacker natur 💚


Nu har dag 3 nått sitt slut & hemresa väntar.
 Men vi har en del planerat innan vi lämnar.
Här är vi effektiva ha ha 
Fortsättning följer...

Inga kommentarer: