söndag 28 juli 2019

Mina fynd från Österlen.

Jag fyndade en del under Österlen vistelsen.
Det här med att fynda för mig har det inget alls att göra med billigt.
Nej det är när jag finner vackra ting som jag fyndar.


Har länge sökt krukor till mina myrtenträd som jag drivit fram själv.
Hade dem i vanliga lerkrukor på fat inget fel med det
 men de blåste omkull titt som tätt.
Jag tänkte att det var en tidsfråga innan nån gick av eller vart ful av fallet.
Så därför ville jag ha krukor som var raka alltså cylinderformade.
Under Österlen vistelsen letade jag så men hittade inget som passade
 men så kom vi till Carina med butiken 
Ja då stod de bara där 3 st. precis som jag skulle ha vilket flyt!
Fyrkantiga förvisso men det hade jag kunnat tänka mig så det vart så bra så.
Har nu planterat mina myrtenträd i fyrkantiga plastkrukor
 som jag fick klippa bort nån cm. upptill på.
Jag är så nöjd! 


Så fyndade jag detta superläckra klot 😍
Hade presentpengar som låg & ´brände´i min väska fniss så då passade jag på.
Jag vill gärna köpa någonting som består när jag fått en slant.
Klotet står på en metallstav som man kan ta bort.
Under den har jag en spotlight ser läckert ut på kvällen!


3 st. metallklot vart det oxå de flyttar jag runt på.
 Har inte hittat den klockrena platsen för dem än men det kommer nog 😌


Ja det var mina inköp sånär som på de vackra keramikmuggarna från
Även en liten skål till flingsalt allt i olivgrönt fick följa med hem.
Kom ihåg: man ångar aldrig det man köper. Bara det man inte köper! 

TACK för att du kikade in.KRAM från mig!

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Jättefina saker du hittade...snyggt!
Ha det gott i VÄRMEN, här står allt stilla och 32 grader, puh!!!!
Kram Titti

Carina sa...

En klockren inställning till vad som gör ett fynd :) Fina krukor och ja - fint alltihop.

Kram, Carina